Gå til innhold

CPU Vifte dillemma (trenger svar veldig fort)

FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en ny cpu vifte får min amd XP2100+ (har nå en Volcano 9 coolmod som bråker for mye og som ikke klarer og kjøle ned Cpu`en)

valget står mellom

Spire CPU-Vifte WhisperRock IV Socket A

SPA04B4 For AMD opp til XP 3200+

eller

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

Igloo Silent Breeze 462 II XP3000+

hvilken er anbefalt? jeg vil ha den mest stille gående men alikevell som skal kunne kjøle ned CPU`en min VELDIG godt!

.::==Edvard==::.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viftene du har nevnt ovenfor vil klare jobben utmerket. Jeg ville valgt den viften som klarer å flytte mest luft (CFM) men samtidig har ett lavt støynivå. Jeg vet at GlacialTech kjøleren har en vifte med ett støynivå på ca 20dB, og dette er jo ikke mye, den flytter også litt mer luft enn den forrige modellen (Silent Breeze 462 19dB). Etter min personlige mening ville jeg valgt GlacialTech.

Lenke til kommentar

den Coolermaster viften.. jeg ser på komplett.no og den ser bra ut, men det står ikke hvor mange dBa (lydnivå) den har.. bråker den mye?

og er det en vifte som er bra og som kan klare og kjøle ned en XP2100+ som ugir utrolig mye varme.. (tror det er 75w hvis det sier noe..)

Lenke til kommentar
den Coolermaster viften.. jeg ser på komplett.no og den ser bra ut, men det står ikke hvor mange dBa (lydnivå) den har.. bråker den mye?

og er det en vifte som er bra og som kan klare og kjøle ned en XP2100+ som ugir utrolig mye varme.. (tror det er 75w hvis det sier noe..)

Du kan jo laste ned denne video review`en så kan du døm selv.

http://www.3dgameman.com/vr/coolermaster/a...deo_review.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...