Gå til innhold

Endre avatar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da ser du hvor du endrer avatar i linken jeg postet.

Du har forresten ingen avatar nå...

Jeg skrev jo innledningsvis at det var ikke å slette avataren som var problemet, det gikk greit, men å legge inn en ny. For samme hvilket bilde jeg prøver å laste opp, så er det det gamle bildet som legger seg inn, det som til i går kveld har vært brukt som avatar.

Og det skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Nettleseren din laster siden. Den ser at en fil som heter av1223456.jpg (eksempelvis) skal lastes inn. Dette er avatarfilen. Nettleseren din kikker i mellomlageret sitt. Den tenker: "Hey! Den fila trenger jeg ikke laste ned fra nettet. Den har jeg fra før her. Jeg klistrer bare den jeg har fra før der så slipper Anska å laste ned mer enn nødvendig."

Nettleseren din er snill sånn.

Men det nettleseren din ikke skjønner bestandig er at selv om fila har samme navn så kan den ha forandret seg. Så den gamle av1223456.jpg er nødvendigvis ikke identisk med den nye av1223456.jpg. Derfor viser den ikke den reelle avataren din, men den avataren som den har lagret i mellomlageret sitt. Den gjør det for å være snill med deg, men det er ikke bestandig det funker.

Hvis du trykker ctrl i tillegg til F5 så ber du den ikke bare om å laste siden på nytt. Du ber den også om å laste samtlige bilder o.l. på nytt. Da får du den nye av1223456.jpg i mellomlageret ditt i stedet for den gamle.

Du kan oppnå det samme ved å rett og slett slette hele mellomlageret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...