Pål Norvoll Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Green spot Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Øystein Brembo Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Kjempe flott. Ligner på ett dyre/fiskehode med litt fantasi. Liker dette Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Godt sett og fint formidlet. Tror steinen ville kommet mer frem ved å kutte en del på høyre side, ca halveis inn mot steinen. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Et artig motiv, men syns ikke du har kommet helt i mål komposisjonsmessig, selv om det er et godt forsøk. Et så iøyenfallende objekt har fordel av å ligge i det gyldne snitt. Dvs stenen skulle vært løftet en del og dratt ørlitt til høyre. Det er også litt trangt i toppen og horisonten heller noe mot venstre. Det siste er kanskje ikke allverden viktig, for nå danner faktisk horisonten en forlengelse av det skrå landskapet. Lenke til kommentar
Pål Norvoll Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Takk for kontsruktive tilbakemeldinger. Dette med trangt i toppen har jeg fått kommentar om i bilder tidligere, og det bør jeg nå ta tak i Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Formidlingen er fin. Komposisjonen har du fått gode tips om av Erik synes jeg. Et tilleggstips er at når du har to så iøynefallende enheter i bildet som busken og stenen så kan det ofte være lurt å legge dem i hvert sitt diagonale punkt ihht det gyldne snitt. Dermed får du utyttet bildeflaten på en bedre måte. Altså stenen enten nede til høyre og busken oppe til venstre eller omvendt. Et triks som ofte funger. Her får du på en måte bare utnyttet bildeflaten som ligger på planet til de to - resten av bildet oppfattes uinteressant av øyet. Dette vil du se ved å holde en hånd foran f.eks store deler av venstre bildeflate. Du vil likevel ikke oppfatte det som om bildet taper seg og dermed er egentlig denne flaten "død" Ellers er du godt på vei. Å se slike ting som skiller seg ut og få dem inn i en ellers ensartet flate er et visuelt sterkt uttrykk. Det kunne likegjerner vært busken, men både steinen og busken fungerer også om man plasserer dem litt taktisk. Ellers liker jeg den duse formidlingen ellers i bildet... 1 Lenke til kommentar
Pål Norvoll Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Takk for at du tok deg tid til å gi så konstruktiv kommentar Espen Skal prøve å følge de rådene jeg får ang. komposisjon. Motivet var jo flott, men det er jo viktig å få det beste ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg