Gå til innhold

BK: forventningsfull

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Nikon D700

Nikkor 24-70@70mm

f/5

EV+1

1/20 sek

FEO8235.jpg

Kun naturlig lys, utfyllingslys er 11 te-lys. Er ute etter å få frem det, rene, sarte, gleden og uskyldigheten til et lite barn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Takk for svaret. Jeg er ute etter varmen som ungen utstråler. Og da blir hvitt eller blålig i min verden forbundet med noe kaldt og kynisk. Bare ta en solnedgang, den er gul, rødlig og med et innslag av oransje.. Den utstråler varme og gir gode følelser. Og det er det jeg forsøker å formidle her i dette bildet.. varme, uskyldighet, forventninger, glede.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Ville nå uansett dempet gulfargen en del.

Slik ser bildet ut når det er korrigert for gule-toner.. ;) Må få si at jeg liker den «gule» varianten best!! :)

post-44035-0-38165500-1319470183_thumb.jpg

Lenke til kommentar

men det er bare min mening :)

Bildet er jo uansett flott i seg selv :thumbup:

Jeg synes at det er det kraftige fargestikket som gjør bildet. En dyktig fotograf må lære seg å bryte fotografiske regner, samt å utnytte dette i kreativ sammenheng.

Lenke til kommentar

Slik ser bildet ut når det er korrigert for gule-toner.. ;) Må få si at jeg liker den «gule» varianten best!! :)

post-44035-0-38165500-1319470183_thumb.jpg

Se der ja! Her får vi det demonstrert. Dette er jo nesten bare et helt vanlig bilde, skiller seg ikke ut noe særlig, men det gjør de med gulorange fargestikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

@BjerkneZ

Dette blir litt «over the top». Hun har allerede en svært glatt hud, og maskere denne ytterligere vil gjøre bildet unaturlig. Og det man ser i varianten med gul-stikk så blir huden glattet ut, uten at jeg trenger å sette inn ytterlige tiltak for å få dette frem.. :) jeg synes at bildet blir helt originalt når det blir korrigert for gulfargen.. :)

Lenke til kommentar

Smak og behag :)

Fikk vertfall frem hva jeg mente :)

Men hvis det først skal være naturlig, så ville jeg også utelatt gulfargen for å glatte ut huden.

Derfor å er kanskje jeg en av de få som likte den uredigerte utgaven din best (bortsett fra den jeg radigerte selv)

Jeg forstår argumentet med at du vil det skal være naturlig, men da synes jeg også gulfargen burde utebli i dette tillfelle.

Uansett så er bildet ditt fint. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Nemlig!! Jeg vil ha et bilde som fremstår som naturlig i det bildet blir tatt.. og jeg føler at jeg har fanget stemningen godt.. Jeg har ikke lagt til farge stikket i etterkant.. det var der da det ble tatt. Men jeg har fremhevet det litt via finurligheter i photoshop.. :)

Lenke til kommentar

Nemlig!! Jeg vil ha et bilde som fremstår som naturlig i det bildet blir tatt.. og jeg føler at jeg har fanget stemningen godt.. Jeg har ikke lagt til farge stikket i etterkant.. det var der da det ble tatt. Men jeg har fremhevet det litt via finurligheter i photoshop.. :)

Ahaa... :)

Så det ble gult når du tok bildet ja. Jeg trodde du hadde lagt til gulfargen i etterkan seru. :)

Da er vi nok enige :)

Men siden bildet er såpass bra som det er i utgangspunktet, så synes jeg det manglet bittelitt skarphet i øynene. Den ene øyet er OK skarpt, men det andre er ikke fult så skarpt. Slike portrettmotiver med såpass lett synlige og store øyne så mener jeg skarpheten bør være 100%, men når jeg åpnet det i Lightroom så følte jeg liksom det manglet litt.

Eller er det bare meg ?

Er uansett bare flisespikkeri dette og jeg har allerede sagt at bildet er flott, men vi vil vel alle bli bedre, ikke sant?

PEACE! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Det er nok ikke bare deg.. det er mindre skarpt på de øyet som vender lengst vekk.. Dette kommer av at avstanden og blenderåpningen er ikke er kompatibel med lukkertiden.. Ved en mindre blenderåpning vil lukkertiden bli så lang at alt vil stå i fare for å bli uskarpt.. så jeg måtte kompromisse litt.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...