RagnarKH Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Uten tittel XVII Bildet er fjernet. Beskrivelse: Bildet er tatt i Kjerringvik mellom Larvik og Sandefjord. Bildet ersterkt beskjært og forøvrig er jeg dødsfornøyd med det. Men hva dere andre måtte mene i så måte er jeg veldig spent på Slakt & parter Evalueringsnivå Kritikk: Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Terje Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Har du vurdert å sette på en annen bakgrunnsfarge for bildesiden her? Jeg synes sjøsprøyten i det gyldne snitt kommer bedre frem da, og bildet blir mer behagelig å betrakte Lenke til kommentar
RagnarKH Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 Har du vurdert å sette på en annen bakgrunnsfarge for bildesiden her?Jeg synes sjøsprøyten i det gyldne snitt kommer bedre frem da, og bildet blir mer behagelig å betrakte Annen FARGE? Åssen gjør jeg det? Selv liker jeg normalt å se de i sone null eller fem hvis det var det du tenkte på. Og du; takk for tipset. Jeg kan forsøke neste gang Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Dette var ett supert sv/hv. Få ellementer. Kompet sitter som ett skudd. Legg på svart bakgrund og alt kommer tydeligere frem. Lenke til kommentar
Terje Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Åssen gjør jeg det? Mens du er innlogget klikker du på "Endre bildet" ved siden av "Lastet opp av deg" under tittelen på bildesiden. Velg ønsket bakgrunn fra skalaen rett under bildet og klikk "Lagre endringene". Lenke til kommentar
Solgun Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Flott sort\hvitt, Skulle ønske du hadde tatt med Efix data Enig med de andre gjør seg absolutt best på sort bakgrunn Lenke til kommentar
WidOls Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Blinkskudd, ikke mer å si. 1 Lenke til kommentar
RagnarKH Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Flott sorthvitt, Skulle ønske du hadde tatt med Efix data Enig med de andre gjør seg absolutt best på sort bakgrunn Takk for det Solgunn. jeg har ikke helt skjønt det er med exif-data på dette nye greiene. Skulle det ikke komme opp slik at en kunne fylle ut selv, eller skulle det kommet automatisk? Lenke til kommentar
RagnarKH Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Åssen gjør jeg det?Mens du er innlogget klikker du på "Endre bildet" ved siden av "Lastet opp av deg" under tittelen på bildesiden.Velg ønsket bakgrunn fra skalaen rett under bildet og klikk "Lagre endringene". Takk for det Terje Da skal jeg forsøke det Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Du har all grunn til å værev fornøyd med dette: Vakkert med fins kontraster i et perfekt komp. Ingen slakt, men ørite pirk: Litt kontarststøy som er godt synlig på himmelen i det store formatet, samt at sjøen renner litt ut til høyre. Lenke til kommentar
RagnarKH Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Du har all grunn til å værev fornøyd med dette: Vakkert med fins kontraster i et perfekt komp. Ingen slakt, men ørite pirk: Litt kontarststøy som er godt synlig på himmelen i det store formatet, samt at sjøen renner litt ut til høyre. Takk for det Morten. Sånn til orientering så er bildet beskåret med 86%. Altså representerer bildet 14% av den originale billedruten. Det er ikke brukt støyfjerningsprogram. Kornethet er en konsekvens av redigeringsvalg. Om sjøen renner ut til høyre er en naturlig konsekvens av jordens hellingsretning. Fra spøk til alvor..originalen var litt skjev men ble rettet opp og er iflg PS helt korrekt. Det du ser kan være en konsekvens av et optisk bedrag Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Flotte kontraster og nydelig komp - du har all grunn til å være fornøyd med dette. Et par småting forstyrrer meg litt - støyen på himmelen og hellingen mot høyre ( ser i svaret du gir til til Morten du betviler akkurat det, men det er lett å sjekke det ved å skrolle til horisonten møter taket på skjermen...), samt litt halo langs et par av de mørkeste steinene. Føler også at det er ørlitegrann snaut i bunnen....? Men uansett - et flott resultat, dette Lenke til kommentar
Solgun Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Flott sorthvitt, Skulle ønske du hadde tatt med Efix data Enig med de andre gjør seg absolutt best på sort bakgrunn Takk for det Solgunn. jeg har ikke helt skjønt det er med exif-data på dette nye greiene. Skulle det ikke komme opp slik at en kunne fylle ut selv, eller skulle det kommet automatisk? Visst du bruker et fotoprogram, må du lagre slik , save as, ikke save for web da kommer det ikke med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg