Daniel-N Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Min første post her. Har kommet fram til at dette kan være en god måte å utvikle meg på. Det jeg har gjort her er egentlig å prøve meg litt fram med et nytt objektiv, samt å bli kjent med manuelle innstillinger. (Det er det høsten går ut på for meg i år) I tillegg eksperimenterer jeg litt med bildebehandling i photoshop. Prøvde å fange katten i flere forskjellige positurer, og prøve å få noen gode bilder ut av det. Grunnen til at jeg legger de ut her er fordi jeg rett og slett er for dårlig til å se selv hva som kunne vært gjort bedre både mtp komposisjon og redigering. Ønsker kritikk både på komposisjon og bilderedigering. Alle tips til hvordan jeg kan forbedre meg tas imot med stor takk. Bare at du i det hele tatt gidder å se bildene mine setter jeg pris på Bildene ble kanskje litt små, men jeg kom til å slette alle raw-filene etter redigering Exif-infoen forsvant visst på to av bildene, men på sort\hvitt-bildet har jeg på: Canon 500D m\24-105mm f4L Blender: f4 Lukkertid: 1\160 Focal length: 105mm ISO: 400 (Hvis jeg gjorde noe feil på dette innlegget er det bare å si fra, så skal jeg rette opp i det) 1 Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Synes bildene dine er litt kontrastfattige, jeg ville ha flyttet ned hvitpunktet slik: 1 Lenke til kommentar
Daniel-N Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 Godt poeng, og takk for instruksjonen Ser hva du mener, og tar det til meg. Samtidig ser jeg at bakgrunnen med fordel her kunne vært ensfarget. Fått den hvite murveggen som bakgrunn på hele bildet. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Jeg likte best motivet på det første bildet, det var en morsom komposisjon - Jeg ser du har bommet litt på fokusen på de 2 nederste bildene, det er litt dumt, for bildene er litt uklare. Dette ville jeg gjort, men er ikke nødvendigvis en fasit: - Jeg ville også vurdert å bytte til litt høyere blender på bilde 2 og 3, det er ikke nødvendigvis nødvendig på litt avhengig av hvordan bilde du vil ha), men det er ofte bedre å ha litt høy blender på portrett bilder da man gjerne vil at objektet skal være så klart som mulig - Dog følger du tipset over her vil du få litt problemer med lyset, og må stille opp isoen noe jeg selv ikke er veldig fan av, litt mer lys/blitz ville nok styrket bildene dine betraktlig Endret 23. oktober 2011 av MrLG Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Jeg justerte også litt på øverste bildet omtrent på samme måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå