Misoxeny Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Var på Kypros i fjor og etter å ha fått en infeksjon på øyet, måtte jeg til legen for å få det sjekket. Ble henvist til et privatsykehus. Det som skjedde var at jeg ble tatt inn på et rom hvor en eller annen lege brukte to typer øyedråper på meg, masserte øynene litt og ga meg navnet på en type øyedråper jeg måtte kjøpe på apoteket og bruke i noen dager. Det hele tok maks 10 minutter. Dette var altså sommeren 2010. Fikk først nå en regning fra Tryg hvor de vil at jeg skal betale en egenandel på 1000. De sier at de har betalt fakturaene fra sykehuset, og summen kom på 3700 kroner. Sier seg selv at dette er en latterlig høy sum som ikke gir noen som helst mening. Jeg vet at mange privatsykehus i utlandet er glad i å skrive på en ekstra null, men dette kan da umulig være lovlig? Hjelper det i det hele tatt å ringe og forklare situasjonen? Kan da i det minste kreve å få se fakturaen fra privatsykehuset? Hadde vært morsomt å se hvor disse latterlige tallene kommer fra. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Du har vel egenandel på 1000 kr da. Hadde det kostet 5 kr så hadde du fortsatt måtte ha betalt 1000 kr så da har det vel ikke noe å si? Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 http://www.tryg.no/privat/forsikringer/reiseforsikring/egenandel/index.html "Det er ingen egenandel for Reise Ekstra." Noe med liten skrift jeg har oversett i avtalen eller? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Var det samme vilkår i 2010 som nå? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Europeisk helsetrygdkort er også gyldig på Kypros, er gratis og alle bør ta det med på reiser i Europa: https://tjenester.nav.no/helsetrygdkort/ Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Du har vel egenandel på 1000 kr da. Hadde det kostet 5 kr så hadde du fortsatt måtte ha betalt 1000 kr så da har det vel ikke noe å si? Det stemmer ikke. Hadde det kostet kr 5 så hadde forsikringstaker kun betalt kr 5. Hadde det kostet kr 431 så hadde forsikringstaker kun betalt kr 431. Hadde det kostet kr 999 så hadde forsikringstaker betalt kr 999. Men hadde det kostet kr 1009. så hadde forsikringstaker kun betalt kr 1000. Det er dette som er egenandel. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå