Alex T. Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Er det slik at det er lettere å oppnå et høyere snitt på videregående skole enn på ungdomsskolen? På ungdomsskolen er det så få som bikker over 5 i snitt, mens jeg ser at mange på vgs kommer t.o.m. opp i 5,5 (55 poeng). Takk for svar! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Hei! På VGS kan du få opptil 4 realfagspoeng, dersom du for eksempel tar R2, KJ2 og FY2. Dermed kan man trekke fra fire poeng og dele på 10 for å finne karakternsittet. Ang. vanskelighetsgrad, så følte jeg at det var noelunde like lett å få gode karakterer. Det er derimot forskjell fra skole til skole. Endret 23. oktober 2011 av Arne Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Er det slik at det er lettere å oppnå et høyere snitt på videregående skole enn på ungdomsskolen? På ungdomsskolen er det så få som bikker over 5 i snitt, mens jeg ser at mange på vgs kommer t.o.m. opp i 5,5 (55 poeng). Takk for svar! Kommer an på linjen du går. Mange øker innsatsen på videregående, noe som ofte fører til bedre karakterer. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Må skuffe deg statististisk. Jeg vet at snittet hær jeg bor i alle fall er 0,3 lavere på vgs (ingen poeng) enn på ungdomskolen, men jeg er helt sikker på at det er et større spik på vgs, derfor er det noen med 5,8 i snitt og noen med 1,3 Lenke til kommentar
rosk1 Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 hm vet kanskje at dette ikke har noe med karakterer å gjøre, men slenger det inn uansett. Fraværet som registreres fra vg1-vg3. står det samlet? eller blir fraværet fra f.eks. 1klasse og 2 klasse fjernet, så når du går ut av vg3 så har du bare fraværet fra vg3 på kortet? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Alt kommer med. Med mindre du tar et år i utlandet da, da kommer ikke fraværet fra det året med. Men som han over så varierer det nok litt mer. På VGS er det ingen som river deg i håret hvis du får 2 på en prøve. Men det er obligatorisk oppmøte i timene da, hvor man tar (eller skal ta..) fravær, så det er jo positivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå