Gå til innhold

i7 2600K vs. i5 2500K til spilling.

j0achim

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Sitter på "gå til kasse" knapp nå og begynner å lure litt om dette er det rette valget. Da jeg leser over og over igjen at i5 "gamers choice".

Saken er den, ønsker å kjøpe:

• Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9
  • MSI Z68A-GD65 (Gen3), Socket-1155
  • Intel® Core™ i5-2500K Processor

Som kommer på 4217,- hos komplett.

Men de selger en oppgraderings pakke som inneholder samme hovedkort og ram som koster bare 300kr ekstra, men da med i7 2600K.

Oppgraderingspakke Intel - Core i7 2600K

Spørsmålet mitt blir egentlig da. Er det egentlig snakk om å velge i5 fremfor i7'en? Eller er det bare det at i5'en gir mer ytelse pr krone i forrhold til hva i7'en gir? Sitter litt med spørsmålstegn her når alle sier i5 for spilling, hvertfall når det er 300 kr som skiller fra å hoppe fra i5 til i7.

Enkelt å greit er det ulemper med i7 fremfor i5?

Og jeg driver litt med virtuelle maskiner, kjøres ikke normalt på min daglige pc, da jeg har egen server hvor dette kjører, men greit å bruke min daglige maskinen til å sette de opp, testing osv. Men som sagt primært blir maskinen brukt til spilling og andre lette oppgaver som programmering og litt photoshop.

Endret av j0achim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff ser jeg klarte å poste dette i feil sub forum :blush: (jeg må slutte å operere med flere tab's når jeg surfer på forum)

Takker for svar, blir vel opgraderings pakken med i7'en da jeg føler det er litt teit å gå for i5'en hvor jeg da bare sparer litt i underkant av 400,- Kr.

Var egentlig bare "redd" for at det var noe som gjorde det slik at i5 hadde bedre performance en i7'en for spilling.

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...