TheRocky Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Heihei Er det noen som har forslag til hvordan en hard pyramideintervall trening som varer ca 30 minutter kan vere? Endret 23. oktober 2011 av loliap Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 Ingen som har forslag? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Enkleste å lage et program til kan være f. eks en form for intervalltrening. Gjerne sykkel, tredemølle eller ellipsemaskin. Kan ta feks: - Oppvarming 5 minutter - 2 minutter på lvl 5 - 2 minutter på lvl 6 - 2 minutter på lvl 7 - 2 minutter på lvl 8 - 2 minutter på lvl 9 - 2 minutter på lvl 9 - 2 minutter på lvl 8 - 2 minutter på lvl 7 - 2 minutter på lvl 6 - 2 minutter på lvl 5 - nedtrapping 5 minutter = 30 minutter totalt, inkludert oppvarming og nedtrapping. Om det er på sykkel så holder man samme RPE gjennom hele økta, sånn at når motstanden økes må man jobbe hardere for å klare å holde farta oppe. Når man går ned igjen skal man også holde farta oppe. Pyramidetrening er i bunn og grunn bare å øke noe, for deretter å gå ned igjen. Kan gjøre det med vekttrening også. Eller planken f. eks: 1 sett: 45 sekunder 2 sett: 1 min 3 sett: 30 sek Alt må tilpasses etter hvem som skal gjøre det. Jeg har valgt helt tilfeldige tall kun som eksempler. Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) om jeg har kortintervall trening som den her 60 sekunder løping 20 sekunder pause som skal gjentas 20 ganger. Hvor fort burde jeg løpe da i prosent? Endret 23. oktober 2011 av loliap Lenke til kommentar
Sink Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Skulle du ikke ha en pyramideøkt til leksene dine da? Vil tippe du må relativt høyt, i perspektiv så mener jeg å huske at 10x1mins intervaller skal utføres rundt 100% av vo2max, dog er dette med 1mins pauser mellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå