Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Legemidler mot kviser

screenman

Anbefalte innlegg

Jeg skal til legen imorgen, og siden jeg allikevel skal til legen angående noe annet, så tenkte jeg at jeg når jeg alt er der, så kan jeg likegodt også spørre om resept på et legemiddel mot kviser.

Jeg har nemlig en del kviser på pannen jeg ønsker å bli kvitt, men vet ikke om noen reseptbelagte legemidler mot dette.

Derfor spør jeg her.

Jeg blir utrolig takknemlig for tips til reseptbelagte legemidler som dere har erfart selv er effektive mot kviser, som jeg kan spørre legen om imorgen.

Om de også er effektive mot urenheter er det bare et pluss.

Takker for tips :)

Endret av screenman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet enkelte får Tetracyklin mot kviser.

Et søk på felleskatalogen gir følgende resultater om man søker på indikasjoner:

Aberela «Janssen-Cilag» krem

Basiron AC, Basiron AC Wash «Galderma» gel

Brevoxyl «Stiefel» krem

Dalacin «Pfizer» lin.

Differin «Galderma» gel, krem

Epiduo «Galderma» gel

Panoxyl «Stiefel» gel

Skinoren «Intendis GmbH Berlin» krem

Tetracyclin «Actavis» tabl.

Tetracyclin «Arco» kaps.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Isotretinoin Orifarm:

http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/medisiner/isotretinoin_orifarm

Effektivt som f., men litt dyrt. Får veldig tørre lepper og ellers rundt munnen. Ellers er det mange som får depresjoner av dem. Selv gjorde dem meg gladere, og var en enkel måte å få vekk eventuelle tunge tanker på :yes:

Tørre lepper er det siste jeg trenger, da jeg alt har det fra før (synes jeg selv iallefall) :tease:

Men jeg noterer det, så får vi se hva legen sier :)

Lenke til kommentar

Fikk da utskrevet Tetracyclin av legen igår, men det var noe jeg glemte å spørre om, så jeg spør her.

Jeg skal de 2 første ukene ta 2 kapsler om morgenen og kvelden, og så 1 kapsel om morgen og kveld.

Men har det noe å om jeg tar "morgen kapslene" en gang mellom 17-20 tiden om kvelden, og "kveld kapslene" en gang mellom 03-07 om natten?

Jeg har nemlig en fucka døgnrytme for tiden :tease:

Endret av screenman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk da utskrevet Tetracyclin av legen igår, men det var noe jeg glemte å spørre om, så jeg spør her.

Jeg skal de 2 første ukene ta 2 kapsler om morgenen og kvelden, og så 1 kapsel om morgen og kveld.

Men har det noe å om jeg tar "morgen kapslene" en gang mellom 17-20 tiden om kvelden, og "kveld kapslene" en gang mellom 03-07 om natten?

Jeg har nemlig en fucka døgnrytme for tiden :tease:

Når man skal ta kapsler morgen og kveld, er det viktigste at du tar den med ca. 12 timers mellomrom, ikke at det nødvendigvis er om morgenen eller kvelden.

Syns det var litt rart at du fikk tetracyclin uten å ha prøvd noe annet, som feks en krem, men det får være opptil legen å vurdere. Det kan være lurt å passe ekstra godt på magen din, ved hjelp av feks biola eller andre produkter med melkesyrebakterier så du får ordentlig balanse i magen og tarmen din. Husk at antibiotika også tar knekken på de "snille" bakteriene.

En annen ting som er verdt å nevne med tetracyclin er at de ikke kan kombineres med melk eller melkeprodukter eller jerntilskudd, men det håper jeg du fikk beskjed om, enten av legen, eller på apoteket. Dette vil føre til at medisinen binder seg til kalsium/jern, medisinen blir ikke tatt opp i blodet og du får dermed ingen effekt!

Lykke til med behandlingen!

Mvh fremtidig farmasøyt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...