FrenChie Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hei! Jeg har netopp bygget ferdgig min nye pc..! Når jeg skal skru på maskinen så kommer det -CPU is unworkable or has been changed. Please recheck CPU soft menu, klikk på F1 for å fortsette. Etter jeg har trykket på F1 så funker alt helt fint...! MEn hvorfor kommer denne meldingen opp? En annen ting er at når jeg går inn på systeminformasjon kommer det : Datamskin: Intel Pentium 2.60Ghz 1.30Ghz <----------------------------? 512 MB RAM Min pc- -Win XP pro -Intel 2.6 (800fbs) -Abit IS7-G -80 GB Seagate -80 GB WD -TwinMos 256 pc 2700 cl 2.5 -TwinMos 256 pc 2700 cl 2.5 Noen som kan forklare meg hva det kan være-? Takker for svar FrenChie Lenke til kommentar
John P. Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Du må gå inn i BIOS og sette riktige hastighetsverdier for FSB og RAM osv. på nytt. I ditt tilfelle skal vel FSB være 200Mhz. Husk å lagre innstillingene når du går ut av BIOS. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 ok ok, stupid me.. :oops: ------------------------------------------ Takker Jhon P det er fiksa nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå