arco3 Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Hei! Nå er tiden kommet for å oppgradere hovedkomponentene i min fire år gamle maskin. Jeg har gjort noen oppgraderinger det siste året, så noe kan brukes videre. Det jeg har fra før som kan brukes: Fractal Design Define R2 OCZ Vertex 2 120GB SSD Samsung spinpoint F3 1TB Gigabyte Radeon HD 6870 Scythe Mugen 2 Rev. B (CPU-kjøler) Windows 7 64-bit Dette har jeg vurdert å kjøpe: Intel i5 2500k Asus P8Z68-V PRO KINGSTON DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ CL9 Corsair HX 750W Sapphire Radeon HD 6870 Seagate Barracuda green 2TB Samsung DVD-brenner Ser dette greit ut? Jeg er veldig usikker på PSU, men HX 750 til 999,- tror jeg er en grei PSU i forholdt til prisen. Jeg har også vurdert AX 750W, TX 750W M og Seasonic X-760. I følge PSU-kalkulator trenger jeg ca 580W. Jeg vil ha litt å gå på så derfor går jeg for 750W og den skal være modulær. Ser det er kommet gen. 3 av hovedkortet. Er det smart å gå for det i steden for med tanke på oppgraderinger i framtiden? Jeg har tenkt å kjøpe et til HD 6870 skjermkort for å kjøre i Crossfire. Crossfire skal vel fungere uansett hvilket HD 6870 kort jeg velger? Jeg er litt bekymret for at det blir veldig varmt i kabinettet med to skjermkort i crossfire. Noen erfaringer med det? Jeg har ekstra vifte i front og bunn. Kanskje bytte ut Fractal Define-viftene med NOCTUA NF-S12B-FLX, da disse har bedre luftsirkulasjon. Forslag til andre kabinetter? Jeg har sett en del på HAF X og det frister veldig:) Vurderer også å bytte CPU-kjøler til Noctua NH-D14, men tror kanskje jeg prøver med den jeg har fra før i første omgang. Derfor velger jeg RAM så jeg eventuelt kan bruke Noctua-kjøleren. Tyngste oppgavene maskinen skal brukes til er spilling. Jeg trenger ikke å kjøre nye spill på maks, men gjerne over middels grafikk. Jeg har ikke noe budsjett, men vurderer hva jeg bruker i forhold til hva jeg føler jeg får igjen for pengene. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Kjøp ett kraftig skjermkort i stedet for 2 mindre kraftige. Asus sitt 6950 CU II er anbefalt i Agentspoon sin tråd. Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 litt dumt å bare kaste bort ett HD 6870 også da... Støtter å gå for Crossfire, men da bør det være mer enn bare to vifter i kabinettet. Gjerne en vifte på sidepanelet som gir frisk luft mellom skjermkortene. Det er ca. ett PCI-spor åpning mellom hvert kort og det er vel egentlig greit. Har du noe minne du kan bruke fra før? samme med DVD-brenner...? 2 Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Jeg har allerede et HD 6870 som er ca et år gammelt. Jeg ville ikke ha kjøpt to nye nå, da hadde jeg heller gått for et singelkort. 1300,- for å kjøre HD 6870 i crossfire yter bedre enn et 6950 til 1800,- edit: Skal kjøpe minne og DVD-brenner. Har brenne fra før, men det er IDE-kobling på den. Har tenkt å kjøpe KINGSTON DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ CL9. Jeg har egentlig ikke lyst å sette vifte på sidedøren, da det ikke er støvfilter der. Endret 23. oktober 2011 av arco3 Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 da kjøper du ett støvfilter! Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 Det er jo selvfølgelig en mulighet Har du noen å anbefale (140mm) som ikke koster skjorta? Det er forresten fire vifter i kabinettet ikke to. Kabinettet kom med en vifte foran og en bak, så har jeg montert en ekstra foran og i bunnen. Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 den i front som du monterte blåser inn luft i kabinettet ja? og den under blåser også inn? Ville da faktisk satt inn en i toppen som blåste luft ut for å få en grei luftgjennomstrømning(?) i kabinettet. Og selvfølgelig sette en i sidepanelet. sjekke techbay.no for masse tilbehør til kabinettet og pc'n din http://techbay.no/product.html/viftegrill-med-filter-120-mm-sort?category_id=17 dette kan jo kanskje være ett alternativ? sjekk på forskjellige nettbutikker, blant annet de som du allerede har tenkt til å kjøpe delene hos så finner du sikkert noe som funker Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 Stemmer at de blåser luft inn. Jeg bør kanskje ha en til som blåser luft ut i tillegg ja. Takker for tipsene Det var heller dårlig utvalgt av støvfilter hos dustinhome, så jeg skal sjekke ut techbay.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå