Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ta gym som privatist (Vg2)?

Anbefalte innlegg

Hei.

Går på Vg2. Jeg lurte på hva kravene for å ta privatist eksamen i gym er.

Jeg hater gym. Jeg er ikke en lubben utrent gutt som aldri har løftet en ball. Jeg er godt trent, jeg kan løpe langt og har en ganske god styrke. Problemet er at jeg aldri har vært god i ballspill. Jeg har spilt flere sporter men har aldri vært særlig god i dem.

Dette gjør at jeg føler at jeg på en måte driter meg ut hver gymtime når jeg har problemer med å pakke en basketball foran flere klasser, når jeg er håpløs i fotball osv. Men er svært interessert i teorien i gym (selv om vi ikke får så mye av det).

Så jeg har veldig lyst til å ta privatist eksamen i kroppsøving men husker at første dagen så sa en veiledningskordinator at vi ikke kunne ta gym som privatist ''bare fordi vi ikke likte det''

Men hver uke så gruer jeg meg til gymtimene. Dagen før timene gruer jeg meg og timen etter gruer jeg meg til neste uke. Ikke for å være overdramatisk men det sliter litt psykisk når jeg tenker at jeg skal ha det sånn i et og et halvt år til.

Beklager for lang melding for et enkelt spørsmål, men takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Alle kan ikke alt. Det skal godt gjøres å få dårlig karakter i kroppsøving så lenge du gjør en innsats. Nå er jeg sikkert gammel, og ting var lettere før, men de minst interesserte i min gymklasse på videregående (gikk musikklinje, var mange som ikke var spesielt atletiske) fikk litt status for at de prøvde selv om de ikke alltid lyktes. Gymlæreren likte selvfølgelig idrettsklassen bedre, men jeg er sikker på at vi som klasse hadde det mye morsommere i gymtimene.

Du kan jo alltids utfordre læreren med teori i timene i form av "nei du, der glemte jeg å vurdere mitt akkumulerte moment før svingen og ble overmannet av sentrifugalkraften. Neste gang får jeg senke farten før svingen og heeeng med i svingen, heeng med..."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...