Gå til innhold

Ny ekstern harddisk til Mac

Anbefalte innlegg

Hei! Som tittelen sier skal jeg nå gå til innkjøp av en ny ekstern harddisk til backup av bilder, filmer, dokumenter generelt.

Jeg har to harddisker fra før, men disse er små og "portable", derfor vil jeg nå ha en stasjonær som kan stå på skrivepulten ved siden av iMacen.

Jeg har sett litt rundt, men blir ikke helt klok på de forskjellige. Jeg har bestemt meg for at jeg skal bruke Firewire 800. Macen min har en inngang av denne typen.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt på to eksterne disker for å ha litt sikrere backup, men dette fungerer dårlig når det kun er en Firewire-inngang.

Jeg har sett litt på LaCie 2big Quadra 2TB. Har sett at denne har to disker inne i seg, men hva er fordelen med dette? Går det ann å bytte ut disse med større interne disker hvis jeg får behov for det senere? F. eks 2 x 3TB? Har heller ikke funnet ut hva disse interne diskene heter, og om det er mulig å få kjøpt større og bytte på et senere tidspunkt.

Andre alternativer jeg har sett på er Western Digital My Book 2. 2TB og Western Digital 3TB.

Har forstått det slik at det også går ann å skifte ut de interne diskene i WD My Book 2.

Hva vil dere anbefale av sistnevnte og Lacie 2big Quadra 2TB?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...