Gå til innhold

Windows7 Ultimate 64-bit SP1 lagrer ikke "hot keys for input languages"?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på et Leopold mekanisk tastatur med internasjonalt / amerikansk layout så jeg liker å sette opp CTRL + Shift + 1 og CTRL + Shift + 2 som "hot keys for input languages" under "Text Services and Input Languages" innstillingene, sånn kan jeg raskt og enkelt hoppe inn og ut av amerikansk og norsk layout, da jeg ofte holder meg til norsk for æ, ø og å osv.. Men samtidig bruker jeg ofte amerikansk i spill og når jeg skal bruke diverse tegn kan det ofte hende at jeg må over til amerikansk da blant annet jeg ikke klarer å finne ut hvor "<" og ">" er lokalisert på et tastatur med amerikansk layout om jeg bruker norsk layout som innstilling i Windows.

Dette var aldri et problem med verken Windows XP eller Windows Vista men nå med Windows 7 64-bit med Service Pack 1 så resetter disse innstillingene seg av seg selv hele tiden. Jeg kan konfigurere sånn at det er CTRL + Shift + 1 og CTRL + Shift + 2, men dagen etterpå så er det satt til blankt igjen så å trykke disse kombinasjonene gjør nada så jeg må sette det opp på nytt. Dette skjer om og om igjen og jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å omgå problemet, noen som har noen tips og opplever det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...