la4gy Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Nå er det mulig! Sjekk: Magic Lantern firmware development Snublet over denne på Canon Digital Photography Forums Har prøvd det litt, og det fungerer egentlig greit. 1 Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Det må jeg virkelig si er imponerende Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Skumma litt gjennom den google-linken. Mister du andre funksjoner når du bruker den programvara? Regner med at alt av garanti osv forsvinner ganske fort... Hadde vore ganske stilig å filme, sjølv om det er uten lyd etter slik eg forstår. Men veldig få samtaler når eg etter kvart skal ha med meg kameraet på dykking! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Magic Lantern ødelegger ingen ting. Du legger den på minnekortet og laster inn i minnet på kameraet. Så har du alle funksjonene. Skrur du kameraet av og på er den borte, og skal lastes inn på nytt. Det er ingen risiko - du overskriver slett ingen firmware på kameraet. Lenke til kommentar
la4gy Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Som Trondster sier, skal det ikke være noen fare med å bruke dette. Det som skjer er at du "vekker opp" funksjoner som ligger skjult i apparatet. For MIN bruk, er film temmelig uinteressant i en SLR, jeg har bedre utstyr til filming. Derimot er det endel andre spennende funksjoner, f.eks. utvidet bracketing og intervallometer. Andre ting også, har ikke fått utforsket alt enda. Uansett er det artig at noen bruker tid på å utforske mulighetene for å "hacke" programvare. Dette er jo et fenomen som er mest kjent innen mobiltelefoner etc. Mvh Villy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå