Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Pc'en hakker, jeg finner ikke feilen. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte en selvbygger pc fra MPX rett etter nyttår i år. og etter en stund begynte maskinen å hakke både i spill og desktop. Det begynte først med litt hakking og gikk over til mye, lyden vrengte seg også når pcen hakket/fryser i et sekund eller to. Problemene kom en liten stund etter at jeg installerte et nettverkskort, og to 250gb hardisker i pcen.

Jeg prøvde å reinstallere maskinen det funket en liten stund, men problemene kom tilbake etter 2-3uker. Jeg tenkte at det var hovedkortet og/eller SSD'en som var problemet så jeg hadde tenkt til å kjøpe nye. Men...

I går fant jeg ut at jeg skulle installere windows på en annen hardisk istedenfor ssd'en, men nå merker jeg at problemene kommer tilbake igjen. Så da er det vel ikke SSD'en som er problemet?

Det jeg har prøvd for å finne feilen er:

[*]Reinstallere

[*]Ta ut skjermkort.

[*]stressteste CPU, fikk tilbake rent resultat.

[*]Ta ut de ekstra 250gb hardiskene, avistallere drivere for nettverkskortet, og avinstallerte andre unødvendige drivere.

[*]Installere operativsystemet på en annen hardisk.

[*]og siden jeg ikke har ekstra RAM brikker prøvde jeg å ta ut den ene brikken.

[*]Sendte inn hovedkortet til MPX, men fikk det tilbake og beskjed om at det ikke var noen feil på det.

Spesifikkasjoner:

[*]Antec six hundred kabinett

[*]Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU

[*]AMD Phenom II X6 1055T

[*]Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9

[*]Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5 (første versonen)

[*]Corsair SSD Force Series™ F60, 60GB (som system disk)

[*]Western Digital Caviar® Blue 500GB

[*]Gigabyte GA-890GPA-UD3H

[*]BluRay spiller/brenner LG super multi blue.

[*]2x 250gb hitachi hard disker.

[*]Linksys Dual-Band Wireless-N PCI Adapter WMP600N

[*]Windows7 64bit

edit: Det er mulig at CPU'en jobber mer enn den gjorde i starten også uten at jeg har noe særlig med programemr oppe.

Noen som har peiling på hva problemene kommer av? :hmm: på forhånd Takk :)

Hvis det er noe informasjon dere trenger som jeg har glemt, bare si ifra..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm ... artig sak. Jeg ville prøvd å plukke ut/avvinstallere alle enheter som ikke er nødvendig å ha for å kjøre maskinen. Hvis det funker så sett inn en og en enhet. Hvis det ikke funker så har du om ikke annet eliminert endel komponenter.

EDIT: Og med alt du ikke trenger mener jeg alt, ut med ekstra minne, ekstra disker. Maskinen skal ned på minimumskonfig hvor den fremdeles kan kjøres.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Okei da gjorde jeg akkurat som du sa, og maskinen begynte å hakke når jeg installerte nettverkskortet. Så da går jeg utifra at det er nettverkskortet sin feil? Eller kan det være noe feil med hovedkortet som gjør at det ikke takler noe gjennom PCI, eller PSU'en som ikke gir nok strøm til hovedkortet?

Tusen takk for hjelp, nå kan jeg endelig bruke pcen min uten problemer igjen :new_woot::new_woot:

:D

Lenke til kommentar

Det behøver ikke nødvendigvis være kortet i seg selv som er synderen men driveren som lager trøbbel for deg.

Du kan jo se om du finner nyere/eldre drivere til kortet ditt og se om noen av de fungerer bedre, hvis ikke det funker så ville jeg nok sett meg om etter et nytt kort.

Lenke til kommentar

Hmm ... det er ikke godt å si. Jeg ville prøvd en annen driverversjon uansett men det er kanskje greit å avvinnstaller den gamle først selv om det strengt tatt ikke skal være nødvendig hvis du skal inn med en nyere driver. Hvis du ikke finner en nyere men en eldre så må du avvinnstallere først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...