Gå til innhold

Hjelp til å finne/navngi en del


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Som tittel beskriver trenger jeg litt gjelp til å finne en del som fungerer som A eller B på bildet under.

 

Skal prøve å forklare litt.

 

A: en slags bryter som beveger seg horisontalt fram og tilbake når den får beskjed om å gjøre det. blir vel som en slags bryter uten å fungere som en bryter... skal være en del som kan beveges til høyre og venstre.

 

B: samme prinsippet som A men her beveger delen seg langs et intervall på en sirkulær overflate.

 

Håper dette ikke var helt bort i natta men at noen av dere forstår hva jeg er ute etter.

post-104228-0-12761900-1319363396_thumb.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rimelig fersk i elektronikkverdenen så ikke så lett å forklare helt :/

 

Egentlig ute etter en del som kan holde la oss si en 10-kroning (eller flere) og som kan slippe denne løs når man løser en rebus...

 

 

Så med A tenkte jeg at mynten sitter mot en skrue på ene siden som er fast og hviler på en del som stikker ut av den dingsen jeg er ute etter. Når mynten slippes så flyttes den flyttbare delen til høyre og tilbake slik at det skjer en utbetaling.. B blir bare en variant av A..

 

Et skyvepotensiometer ligner i grunn det jeg er ute etter men ingen manuell innblanding må være nødvendig.. dvs at man kan styre med kode..

Endret av Medisin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...