agaen10 Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Hei. Tok over garden heime. Der står det ein gammal 2 hjulstraktor. Huska me brukte den når eg var liten. Men den har stått gjøymt i 15 år cirka. No lure eg på om nåken her veit ka type det er og eventuelt har litt info om den. Har og 3 tilhengere til den og noe utstyr. Geir Aga Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Hei, har ikke peilng her. Motoren ser ut som en MAG, men så står det Motorenbau Alfred Berning, Schwelm: [media] Google link 1 Link 2 Her var det mye info og bruk google til å oversette. Tror kanskje det er en Bücher Agria du har. Let litt rundt her, så finner du ut av det! Er vanlig at traktor er et merke og motor et annet. er det en dieselmotor? 1 Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Det ser ut som en Agria. Les her: http://viiagria.no/modelloversikt.html 1 Lenke til kommentar
agaen10 Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 Tusen takk for svar. Er bensinmotor. Ser ut på bildene at det er ein Agria ja. Digert beist av ein traktor.Men hydralikk og greie. Håpa å få den i gang. Gale at den skal stå og gjøyme seg bakerst på låven. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Lykke til med traktor! Har en lignende Rapid med diesel og kardangdrift. Trenger litt trening å kjøre disse uten å bli gåen i armene. Perfekt til vedkjøring i ulendt terreng. Og et siste tips: Vær forsiktig. De har utrolig fremkommelighet med firhjulsdrift, men kan også velte og det er også lett å skrubbe knoker når styret slår ut. Tror traktoren din er kresen og storforbruker av tennplugger, så kjøp et par og ha på lur. 1 Lenke til kommentar
agaen10 Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 Godt da finst Internett............ Er ein Berning Di8 dieselmotor som står i.8 hester. Godt eg ikkje fylte på bensin.Å no forstår eg koffor den er so sinnsjuk tung........ Takk for tips og linker. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Er svintung ja. Hadde vært noe å ha slåmaskin på! Jeg har bygget om eksosen på min diesel med pipe opp for å ikke få eksos i tryne. Anbefales for de som ikke vil pådra seg kolls. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå