Gå til innhold

tror ikke ssd disken min fungerer opptimalt

hovis86

Anbefalte innlegg

hei

har akkuratt kjøpt meg ny pc men jeg lurer på om det kan være noe galt med ssd disken.det er kingston hyper 120 gb ssd

på opplevelses indeksen viser den bare 5.9 noe syns er rart. for før jeg kjøpte den leste jeg rundt på hvem som var best. å da var dette en av dem. på alle inlegg jeg har lest om den har opplevelsen indeksen vært 7 eller høyere.

noen forslag til hva som kan være galt? eller er det bare sånn.

takk takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt diskbehandling til AHCI?

Les gjerne andre posten i denne tråden.

Hvis du ikke gidder å gjøre optimalisering på den manuelle måten, så bruk gjerne SSD Tweak Utility 1.7 , som gjør de viktigste tingene for deg.

WEI er ikke helt til å stole på, som arni90 så riktig antyder. Du gjør best i å kjøre en SSD benchmark, f.eks AS SSD Benchmark, eller CrystalDiskMark, og poste screenshot.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ok, bare vær klar over at SSD Tweak utility ikke hjelper deg med AHCI; Da må du gå inn i BIOS, sette SATA mode (eller lignende, det er forskjell på hva det heter i forskjellige BIOS) til AHCI, og formatere og installere OS på nytt. Hvis du kjører i IDE modus, er det ikke katastrofe, men det fører til lavere ytelse fra SSD'en. Det er heller ikke alltid at man har det valget i BIOS, og da er man stuck likevel.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...