hjelpme Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 er dette skjermkorte bra? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617147 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Siden du har prestert å lage verdens minst informative tråd, skal jeg gi deg verdens minst informative svar. Ja. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Bibow da. Du som er veileder kunne da hjulpet han med en bedre emnetittel og flyttet tråden til riktig underforum. Men jeg får vel gjøre alt selv som vanlig! TS: Ja, det er et veldig godt skjermkort. GTX 580 er toppmodellen til Nvidia. (Vel, teknisk sett er 590 bedre, men de er sjeldne og har en tendens til å si poff) Lenke til kommentar
greenman Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Bibow da. Du som er veileder kunne da hjulpet han med en bedre emnetittel og flyttet tråden til riktig underforum. Men jeg får vel gjøre alt selv som vanlig! Vet. Men røk akuratt ut av en pokerturnering og måtte få ut sinnet mitt på en måte. Så det endte med et teit svar her Dessuten tenkte jeg du hadde veldig lite å gjøre, så sparte den til deg Endret 23. oktober 2011 av Bibow Lenke til kommentar
eXa Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Jeg syns nå svaret var midt i blinken jeg Men for å likevell utdype litt. Jeg tror ikke det evga kortet skiller seg noe ut fra di andre kortene med stock kjøler, så å gå spesifikt for evga kortet fremfor Asus, POV, PNY, Gainward osv med stock kjøler. Så kan like godt velge det billigste. GTX 580 Skal du bare bruke kjølingen som kortet kommer med og har 3 slotter å gi opp så vil jeg anbefale Asus sitt DCII kort. Kjøleren er bedre og stillere enn stock kjøleren, og kortet er stort sett billigere enn Evga kortet fra komplett. Skal du dog bruke vannkjøling med fullcover vannblokk så burde du gå får ett kort med stock kjøleren. Asus GTX 580 DCII Endret 23. oktober 2011 av eXa Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Bibow da. Du som er veileder kunne da hjulpet han med en bedre emnetittel og flyttet tråden til riktig underforum. Men jeg får vel gjøre alt selv som vanlig! Vet. Men røk akuratt ut av en pokerturnering og måtte få ut sinnet mitt på en måte. Så det endte med et teit svar her Dessuten tenkte jeg du hadde veldig lite å gjøre, så sparte den til deg NABB !!! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 En god emnetittel er viktig for å finne tråden via forumets søke funksjon. Men den er håpløs, innholdet er viktigere når man søker med Google enn en emnetittel, og Google er betydelig bedre på å finne svaret enn forumets egen søkemotor 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Når man snakker om bra skjermkort, kommer vel det også hvordan resten av maskinen er, hvis resten av maskinen er noen år, så er muligens EVGA GeForce GTX 580 ikke noe særlig å satse på, spessielt hvis man har en 1080p HDMI skjerm og kun ser på blueray filmer. Så jeg ville nok stilt spørsmålet også på pris. Når Classified 3GB Hydro Copper skjermkortet koster opp mot 6000-7000 kr er jo det litt drøyt syns jeg, har selv Gaimward 570 som er mere en bra nok og støyer en del. Nå tror jeg neppe bildekvaliteten blir langt bedre, er vel eller noen FPS bedre forskjellen blir. Angående 600 serien tror jeg den vil komme i løp av neste sommer størst sansylig så dermed ville jeg heller anbefalt å vente med dyre skjermkort kjøp til da. F.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648586 er nok brukbar foreløpig. Endret 24. oktober 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Bibow da. Du som er veileder kunne da hjulpet han med en bedre emnetittel og flyttet tråden til riktig underforum. Men jeg får vel gjøre alt selv som vanlig! Vet. Men røk akuratt ut av en pokerturnering og måtte få ut sinnet mitt på en måte. Så det endte med et teit svar her Dessuten tenkte jeg du hadde veldig lite å gjøre, så sparte den til deg helt greit svart til spørsmålet. OT: “Er den bra?”Jeg rett og slett HATER dette spørsmålet.Jeg rett og slett HATER dette spørsmålet. Hver gang man skal hjelpe noen med å kjøpe noe datarelatert, eller til å velge programmer eller løsninger, så kommer dette uunngåelige spørsmålet - “er den bra?”. Selvsagt kan vi av og til svare på dette: “Ja, det nyeste grafikk-kortet til NVidia som koster 8000,- ER BRA!… Men trenger du virkelig det, du som hovedsaklig bruker Word?” Spørsmålet kommer hovedsaklig når folk skal kjøpe seg ny PC. “Er 1024 MB RAM bra?”. Hvordan skal man svare på det? Huff, jeg gir opp… Alt er relativt… Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Et 580 gtx krever mye av en pc både cpumessig og ikke minst psu. Kunne du ramset opp resten av pcn som dette skjermkortet skal stå i ? Endret 26. oktober 2011 av Fredrik.B Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Et 580 gtx krever mye av en pc både cpumessig og ikke minst psu. Kunne du ramset opp resten av pcn som dette skjermkortet skal stå i ? GTX 580 krever lite CPU, men for at 580 skal yte bra må man ha en kraftig CPU for å kunne levere nok framedata. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Et 580 gtx krever mye av en pc både cpumessig og ikke minst psu. Kunne du ramset opp resten av pcn som dette skjermkortet skal stå i ? GTX 580 krever lite CPU, men for at 580 skal yte bra må man ha en kraftig CPU for å kunne levere nok framedata. kverulant... tomato tomeito.... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå