Gå til innhold

PL: 23.10.11 Arsenal v Stoke, Emirates Stadium.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helvete. van Persie på benken. Ødelegger fantasy-laget mitt.

Oh did it now? :)

 

Arteta var veldig god i dag, men jeg synes Ramsey var bedre. Han slo krempasning på krempasning, og var ekstremt trygg med ballen. Interessant å sammenligne statistikkene deres fra dagens kamp:

 

Ramsey - Arteta

Pasninger: 87 - 87

Pasningsprosent: 95 - 89

Langpasninger (presise): 6 (5) - 4 (2)

Gjennombruddspasninger (presise): 3 (2) - 3 (0)

Nøkkelpasninger: 1 - 1

 

95 % pasningsprosent er ganske vanvittig.

 

Edit: Ramsey har for øvrig fire assists i ligaen nå. Kun Nasri, Silva og Young har flere.

Det er helt på tryne. Nasri med fler assist enn Rambo.

 

For øvrig sykt at noen klarer å kalle Chamakh for en dårlig spiller. Som jeg har sagt før, du må ha alzheimers for å syns noe slikt. I en annen klubb hadde nok Marouane vært en av de bedre. Utrolig synd at han ikke får det til i Arsenal drakten for tiden, når alle/de fleste vet hva som bor i han.

Lenke til kommentar

Chamakh hadde en god periode i fjor høst, men etter det har han rett og slett vært dårlig. Kun scoret 2 på sinde 32 siste kamper. Det er stats en midtstopper har, ikke en spiss.

 

Jeg har sagt det før, vi skulle beholdt Nick og solgt Chamakh i sommer.

 

Må nok dessverre si meg enig angående Chamakh og vi burde nok inkassere på han snarest mulig. Dog er jeg derimot ikke enig med deg angående Bendtner. Min mening er at vi burde ha kvittet oss med begge to og kjøpt inn Karim Benzema eller en annen toppspiss slik at vi satt med to spisser av høy klasse.

Lenke til kommentar

Bendtner trenger spilletid, så å beholde ham var helt utelukket. Enten måtte han lånes ut, eller så måtte han selges. Vi tok det rette valget. Selv om han fortsatt vil forlate oss neste sommer, tror jeg vi kan få en god slump med penger for ham, med tanke på hvordan han har gjort det for Sunderland så langt. Tror han kommer til å ha en knallsesong.

 

Men ja, en ny spiss må inn i januar. Ingen tvil om det.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt Benzema i laget, men tror dessverre at det er urealistisk. Han er en høyt profilert spiller i Real Madrid. Vi har hverken råd til lønningene eller overgangssummen hans. Husk at vi ikke engang fikk Mata, en mye mindre profilert spiller.

 

Det finnes mange gode spisser rundt om i de mindre klubbene i Europa som er innenfor en overkommelig prislapp. Dessverre er Wenger mer opptatt av "deals" og vi ender opp med Park og Chamakh.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt Benzema i laget, men tror dessverre at det er urealistisk. Han er en høyt profilert spiller i Real Madrid. Vi har hverken råd til lønningene eller overgangssummen hans. Husk at vi ikke engang fikk Mata, en mye mindre profilert spiller.

 

Det finnes mange gode spisser rundt om i de mindre klubbene i Europa som er innenfor en overkommelig prislapp. Dessverre er Wenger mer opptatt av "deals" og vi ender opp med Park og Chamakh.

 

Urealistisk er det ikke, men usannsynlig kan jeg gå med på :innocent:

 

Når det gjelder Mata så var ikke lønnen problemet mtp. at han lå på rundt 30,000 pund i uka, men det faktum at vi faktisk aldri la inn et bud (og da hvertfall ikke rundt £20M som Valencia krevde for han) var nok en større bidragsyter til at vi ikke fikk inn Mata.

 

Når det gjelder andre spisser så er Moussa Sow en spennende spiller, men jeg tror fjorårssesongen hans var noen utenom det vanlige for Sow, men hvis han fortsetter den scoringstrenden han hadde i fjor til årets sesong burde han være høyaktuell mener nå jeg. Har vel bare et par år igjen av kontrakten sin og har allerede uttalt ved et par anledninger at han er veldig interessert i en overgang til Arsenal.

Lenke til kommentar

Sow er en meget god spiller, det har han bevist, men vet ikke hvordan han vil passe inn. Om vi klarer å spille slik vi vil spille kan det være meget bra. Om kantene få skjære inn. Lille fikk til dette forgje sesong og det hadde nok stor betydning for Sow sin gode sesong. Om vi forsetter med innleggs tullet så vet jeg ikke om det er helt rett spiss imo. På en annen side har Gervinho blitt mer og mer hissig på innskjæringen og de kjenner hverandre godt. Januar (bør) blir spennende.

 

Er foresten enig med at vi burde selge Chamakh desverre. Får det ikke til i AFC drakten. Hadde faktisk vært perfekt for et lag som Everton!

Endret av Iceman #10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...