Gå til innhold

PL: 23.10.11 Arsenal v Stoke, Emirates Stadium.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Robin van Persie er GUD!! Wright-Bergkamp-Henry-van Persie. Så god er han. Herre min hatt for en spiller. Gervinho var også strålende i dag. Han kommer til å bli en hit i Arsenal-trøya, det er jeg bombesikker på. Santos ser også ut til å være er knallkjøp.

 

Vi ligger nå på 7. plass, kun to poeng bak Liverpool som jeg ser på som vår største utfordrer. Vi har vunnet seks av våre syv siste kamper. Nå begynner dette endelig å ligne på noe! HERLIG! :D

Lenke til kommentar

Ramsey fortjener også credz. Jeg har forsvart ham hele sesongen, og i dag viste han hvorfor. Strålende kamp av waliseren, og assisten oset det verdensklasse av. Håper han får vist potensialet sitt denne sesongen.

 

Han var god i dag og hadde også en meget god andreomgang mot Bolton tidligere i høst, men jeg skulle virkelig ønske vi hadde Wilshere og Diaby tilgjengelig mtp. at Ramsey for mesteparten av tiden han er på banen viser at han klart trenger mer tid før han kan begynne å nærme seg en fast plass i Arsenals førsteellver, men dog fortsatt en god kamp i dag av den unge waliseren som du sier.

 

Gervinho, RvP (som nærmest alltid disse dager), Koscielny og Andre Santos hadde alle meget gode kamper i dag, men syntes også at Djourou på høyrebacken var forholdsvis stødig defensivt bortsett fra ét balltap.

 

Et par negative ting å bemerke er derimot at Walcott atter en gang faller igjennom på kanten (pdd. så virker oppriktig Oxlade-Chamberlain som er bedre valg på høyrekanten) og at vi kun har en skadeplaget spiss som holder nivået som kreves i Premier League.

Lenke til kommentar

Jepp, en ny spiss må helt klart inn i januar. Chamakh er dessverre langt i fra god nok. En ny kantspiller hadde heller ikke vært å forakte, men det hadde vært enda bedre om the Ox klarte å ta steget. Det blir spennende å se hvordan han gjør det på tirsdag.

 

Må virkelig si at Benzema etter 3-4 år på toppen av min ønskeliste fortsatt topper listen over spisser jeg håper vi henter inn. Sammen med van Persie tror jeg de ville vært helt vanvittige, men begge to er helt kapable til å være fantastiske selv uten den andre på banen.

 

Gleder meg virkelig til å se Chamberlain, Coquelin, Miyaichi, Park og forhåpentligvis Aneke på tirsdag, men er stygt redd for at dette blir den kampen hvor Coquelin blir dyttet ned på høyrebacken fremfor å spille på midten, men uansett så blir det kun et lite skår i gleden. Håper på en kjempekamp av ungguttene på tirsdag :dribble:

Lenke til kommentar

Og Benbjo, klarer du ikke å være fornøyd? Vi slo nettopp en av våre mest forhatte motstandere takket være at vi har Premier Leagues beste spiss, og likevel whiner du?

 

Ser ikke helt hva du sikter til her.

 

Er fornøyd jo og 3 poeng er fin-fint. Jeg skulle bare ønske at vi ikke var så avhengige av Robin som vi er.

Lenke til kommentar

Arteta var eminent idag, Gervinho og Ramsey var bra men i korte perioder som heldigvis for oss var nok idag, RVP var fantastisk når han kom innpå men min man of the match må være Arteta. Liker ekstra godt at han spiller i den rollen han gjør, for jeg husker jeg forsvarte bruken av Denilson lenge her på forumet, fordi jeg mente rollen han utfylte var nødvendig for at vi skulle klare oss noenlunde stabilt i kamper. Gøy å se at Wenger er enig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine ratings med korte kommentarer:

 

Szczesny - 6 Har særdeles lite å gjøre i dag. Målet var ikke hans feil. Må jobbe litt med utspillene sine.

Djourou - 6 Ok, ikke noe spesielt å utsette på Johan i dag.

Mertesacker - 6 Ok, svak når det går hurtig.

Koscielny - 7 Bra dag på jobb i dag. Partnerskapet med Per ser ut til å fungere bra.

Santos - 6 Liker det jeg ser offensivt av brassen vår og er stabil defensivt. Kan vise seg som et bra kjøp etterhvert.

Ramsey - 7 God i første omgang med en imponerende assist. Forsvinner litt i andre.

Arteta - 6 Gjør en usynlig jobb på midtbanen. Skaper lite fremover

Song - 6 Ok, må slutte å finte seg ut av situasjoner på egen halvdel. Skaper farligheter

Walcott - 4 I dårlig form, får ikke til noen ting. Passer best som supersub

Chamakh - 2 Elendig spiller i elendig form. Gi Park sjansen

Gervinho - 8 1 mål og 2 assist. Var meget bra i dag. Håper å se mer bra spill fra denne karen utover sesongen. Walcott har noe å lære her!

 

Innbyttere:

Arshavin - 6 3.sist på første målet til RvP. Ellers ok

RvP - 8 Scorer 2 mål og viser hvor avhengige vi er av ham

Frimpong - N/A

Lenke til kommentar

Arteta var veldig god i dag, men jeg synes Ramsey var bedre. Han slo krempasning på krempasning, og var ekstremt trygg med ballen. Interessant å sammenligne statistikkene deres fra dagens kamp:

 

Ramsey - Arteta

Pasninger: 87 - 87

Pasningsprosent: 95 - 89

Langpasninger (presise): 6 (5) - 4 (2)

Gjennombruddspasninger (presise): 3 (2) - 3 (0)

Nøkkelpasninger: 1 - 1

 

95 % pasningsprosent er ganske vanvittig.

 

Edit: Ramsey har for øvrig fire assists i ligaen nå. Kun Nasri, Silva og Young har flere.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...