midand Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hei! Jeg sitter å redigerer noen filmer i Sony Vegas, men får et problem da jeg skal rendre filmen. Får "low on memory" feilmelding og har lest en del på nettet etter alternative måter å få ned ram bruken på pcen generelt osv. Er det noen som har noen andre forslag? Står at jeg har 2gb ledig ram i task manager, men kanskje det er for lite til å dra dette rundt? Isåfall så er vel ikke ram brikker det dyreste å kjøpe om dagen, så hva er evt Ram brikker som er raske og gode til en grei pris? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hva slags maskin og operativsystem har du? Og ja - 2GB er litt snaut. Lenke til kommentar
midand Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Hva slags maskin og operativsystem har du? Og ja - 2GB er litt snaut. Prosessor: Intel Core 2 Quad Q9550 Ram: Black Dragon 8GB (4 brikker x 2gb hver = går ikke brukt alle pga jeg sitter på 32bit xp) Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4870 Operativsystem: Windows XP 32bit Har ikke hatt problemer med å rendre filmer før, men denne her inneholder en del klipp og er en del minutter lengre enn det jeg tidligere har rendret uten problemer. Endret 22. oktober 2011 av Midtby Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Du får bare brukt ca 3-3.5 GB av de 8 på grunn av OS'et. Vil sterkt anbefale å gå til 64bit - 64bit Windows 7. Lenke til kommentar
Myque Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Vegas har en innebygget minnesperre uansett OS, anbefaler denne fix'en her da den opphever nevnte sperre. http://www.sonycreativesoftware.com/forums/ShowMessage.asp?ForumID=4&MessageID=648182 Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Ja, det siste innlegget var jo litt av et svar. Prøv følgende: Gå til Tools - Preferences - Video og sett Dynamic RAM Preview til 0, og Maximum number of rendering threads til 1. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Vegas har en innebygget minnesperre uansett OS, anbefaler denne fix'en her da den opphever nevnte sperre. http://www.sonycreativesoftware.com/forums/ShowMessage.asp?ForumID=4&MessageID=648182 Dette har absolutt ingen ting å si for et 32bit OS - en prosess kan maks bruke 2GB minne i 32-bit Windows. Regn med at de nyere versjonene av Sony Vegas kan bruke plenty av minne - så lenge du kjører 64bit OS. Trådstarter - pell deg til 64 bit! Du har hardwaren til det! Lenke til kommentar
Myque Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Å oppheve den sperren har mye å si for stabiliteten til Vegas uansett om du kjører 32 eller 64-bits OS/og eller 32 eller 64 bits Vegas, tro meg jeg har brukt Vegas i 6 år og mange har blitt hjulpet av å oppheve den sperren. Jeg er fult klar over begrensningene ved å bruke et 32 bits OS men med nevnte sperre uopphevet bruker ikke Vegas i nærheten av 2GB minne engang men når du opphever den vil det rase opphever da OS'et vil sette grensene for hvor mye minne Vegas kan bruke isteden for at Vegas filene gjør det siden de gjør det enormt dårlig. For all del oppgrader til et 64 bits OS men i det tilfelle at formatering fører til at alt kildemateriale man redigerer også blir slettet pga plassbegrensing på tilgjengelige disker og trådstarter skriver også at han/hun skal rendre filmen som vil si at det sansynligvis er et ferdig produkt så er det ofte greit å først få gjort det før man installerer et nytt OS. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hva med å sette et punktum eller komma innimellom, da blir det mye lettere å lese. Og jeg er ganske sikker på at mitt forslag tidligere her vil løse problemet, da det er en velkjent løsning som ikke innebærer masse "fikling". Det har i hvert fall løst problemet for meg. Lenke til kommentar
midand Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Skal lese litt på å unngå den sperren som det blir snakk på. Burde vel gå over til windows 7 snart ja. Hva ligger w7 på i pris ? kommer såklart ann på hvilken versjon jeg skal ha, men noen som kunne kort forklart forskjellen og hva slags versjon er det majoriteten har? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Et kjapt søk på Komplett forteller deg hva prisen er på de forskjellige versjonene. Har du prøvd det jeg foreslo? Jeg vet at det virker. Lenke til kommentar
midand Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2011 Et kjapt søk på Komplett forteller deg hva prisen er på de forskjellige versjonene. Har du prøvd det jeg foreslo? Jeg vet at det virker. Har prøvd begge metodene, men fikk fortsatt samme feilmelding :/ Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Er filen for stor, så går du tom for minne. Win 7 64bit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå