Gå til innhold

Linjer flimrer på skjermen når jeg spiller - GTX570

Boil In Bag

Anbefalte innlegg

MSI afterburner gjør slik at kortet jobber på 100% konstant, slik at du oppnår høyere temperaturer enn normalt. Ikke skadelig for annet enn evt. skjermkort hvis det blir for varmt. :p

MSI Afterburner er helt ufarlig for kortet og får ikke kortet til å kjøre full load hvis man ikke samtidig kjører noe som krever 100%. MSI Afterburner er kun et verktøy for å overklokke GPU, samt vise MHz og temperaturer.

Som du ser nedenfor å har jeg overklokket kortet, samt at det i øyeblikket er idle, dvs. ikke belastet.

post-53451-0-10834100-1319395281_thumb.jpg

ja daså :) Fungerer dette på et gainward skjermkort, og hvordan senker jeg ram frekvensen? bare drar gliderne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker ikke som om det er under load dette skjer. Kan hende at det er noe med "source" engine som gjør det. Det virker heller ikke som om hovedkortet mitt vil at jeg skal bruke prosessor skjerm-modulen. Har flyttet ledningen fra skjermkortet til hovedkortet sine utganger, men ingenting skjer. Skal pørve MSi Afterburner senere i dag :)

Lenke til kommentar

Nei, stripene ville ikke visstes på printscreen om det var feil i pc siden, men det skader jo ikke å prøve en annen skjerm og kabel.

Ja, får gjøre det. Men linjene har blitt mindre synlige nå i dag. Ikke vet jeg hvorfor, men jeg økte hastigheten på minnet i BIOS da denne var senket under det den egentlig skulle være på, så jeg vet ikke. Det virker også som om at når viftene går fortere er det mer synelig, altså viftene på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Bruker du VGA-kabel til skjermen din?

Det er fint mulig at signalet blir forstyrret av skjermkortet under last

Ja jeg bruker vga kabel... Dvi adapter til vga osv. Har ingen dvi kabel nå tror jeg.. Så får nok dra og kjøpe en i morgen. Men det skal jeg faktisk prøve! Da slipper jeg det maset med nytt skjermkort i hvertfall :)

Stemmer, jeg flyttet litt på den kabelen i går også. Mulig at det var det som bedret dette. Vel jeg skal få skaffet meg en kabel. Er det problemer med dvi kabler også?

Lenke til kommentar

VGA er analoge signaler som kan påvirkes av utvendig støy, DVI er digitale signaler som ikke har disse problemene.

Forestill deg at 3.4V gir en verdi på 250 med VGA, blir signalet påvirket av støy kan spenningen ende på 3.0V som da i dette eksemplet gir en verdi på 200.

Digitale signaler er enten 1 eller 0, en spenning på 3.4V er ekvivalent med 3.0V for et digitalt signal (1).

Det finnes fordeler og ulemper med begge sider, jeg kan ikke så mye om dette enda, men det vil nok endre seg den neste måneden ;)

Lenke til kommentar

VGA er analoge signaler som kan påvirkes av utvendig støy, DVI er digitale signaler som ikke har disse problemene.

Forestill deg at 3.4V gir en verdi på 250 med VGA, blir signalet påvirket av støy kan spenningen ende på 3.0V som da i dette eksemplet gir en verdi på 200.

Digitale signaler er enten 1 eller 0, en spenning på 3.4V er ekvivalent med 3.0V for et digitalt signal (1).

Det finnes fordeler og ulemper med begge sider, jeg kan ikke så mye om dette enda, men det vil nok endre seg den neste måneden ;)

Ja, det gir mening. Jeg prøvde nå en annen skjerm til pcen og fikk ingen flimring. Jeg prøvde så den skjermen jeg fikk flimring på med en annen pc og spilte akkuratt det samme spillet, men ingen flimring. Er det da noen innstillinger som kan foråsake dette? Oppfateringsfrekvens eller lignende? Alt ble gjort med akkuratt den samme kabelen, VGA-kabel.

Lenke til kommentar

Min teori går ut ifra at det skapes forstyrrende signaler fra skjermkortet eller noe annet på maskinen som forstyrrer signalene i kabelen, med andre ord tror jeg dette er helt tilfeldig, akkurat som coil-whine.

Nvidia-kort er jo generelt kjent for mer coil-whine enn ATI/AMD-kort, så det er kanskje ikke umulig det skapes noen forstyrrende signaler fra noe av VRM-bitene.

Lenke til kommentar

Min teori går ut ifra at det skapes forstyrrende signaler fra skjermkortet eller noe annet på maskinen som forstyrrer signalene i kabelen, med andre ord tror jeg dette er helt tilfeldig, akkurat som coil-whine.

Nvidia-kort er jo generelt kjent for mer coil-whine enn ATI/AMD-kort, så det er kanskje ikke umulig det skapes noen forstyrrende signaler fra noe av VRM-bitene.

Men hvorfor ikke disse forstyrelsene når jeg kjørte den andre skjermen? Er det bare jeg som har fått inntrykk av at Nvidia-kort er gode når de yter, men er mindre holdbare og kommer med fler ulemper enn ATI/AMD?

Lenke til kommentar

Men hvorfor ikke disse forstyrelsene når jeg kjørte den andre skjermen? Er det bare jeg som har fått inntrykk av at Nvidia-kort er gode når de yter, men er mindre holdbare og kommer med fler ulemper enn ATI/AMD?

Bytter du kabel? Annen oppløsning/refresh rate? For mange faktorer for å faktisk kunne si noe klart.

AMD-kort har like mange problemer som Nvidia har, hvilken side man er fornøyd med kommer an på flaks og hvilke problemer man minst sannsynlig støter på. For meg betyr det at AMDs drivere er mer praktisk, for andre fungerer Nvidias drivere bedre.

Nå skal det også sies at konkurransen er veldig hard nå, så det er egentlig ingen dårlige kjøp.

Lenke til kommentar

Bytter du kabel? Annen oppløsning/refresh rate? For mange faktorer for å faktisk kunne si noe klart.

AMD-kort har like mange problemer som Nvidia har, hvilken side man er fornøyd med kommer an på flaks og hvilke problemer man minst sannsynlig støter på. For meg betyr det at AMDs drivere er mer praktisk, for andre fungerer Nvidias drivere bedre.

Nå skal det også sies at konkurransen er veldig hard nå, så det er egentlig ingen dårlige kjøp.

Jeg har den samme kabelen. Jeg endrer ikke på noen oppløsning/refresh rate selv. Mulig skjermen gjør det automatisk, men har mine tvil. Vet ikke om det har noe å si, men den skjermen har like mange tommer som den normale skjermen, men den er 16:10 og ikke 16:9, vet ikke om det utgjør noen forskjell.

Ja det er bra. Tenker meg at hvis jeg skal bytte kort at jeg da heller satser på HD6950, men den tid den sorg.

Lenke til kommentar

Jeg er nå 90% sikker på at det er problem med kabelen og ikke skjermkortet. Skulle til å kjøpe DVI kabel i går, men når jeg så på skjermen min hadde den faktisk ikke DVI utgang. Så det blir nok innkjøp av ny skjerm. Er det ghosting på Dell U2312HM, anyone?

Selv XL2410T har ghosting.

Om du lurer på om det er mekbar ghosting på en U2312HM, så tviler jeg på at du vil merke det med mindre du er meget sensitiv. Den har pikselrespons på samme nivå som en vanlig TN-skjerm, og inputlag er nok veldig likt.

Lenke til kommentar

Jeg er nå 90% sikker på at det er problem med kabelen og ikke skjermkortet. Skulle til å kjøpe DVI kabel i går, men når jeg så på skjermen min hadde den faktisk ikke DVI utgang. Så det blir nok innkjøp av ny skjerm. Er det ghosting på Dell U2312HM, anyone?

Om du lurer på om det er mekbar ghosting på en U2312HM, så tviler jeg på at du vil merke det med mindre du er meget sensitiv. Den har pikselrespons på samme nivå som en vanlig TN-skjerm, og inputlag er nok veldig likt.

La meg sette det slik for deg. Dette er første gang jeg "tenker" over hvilken skjerm jeg kjøper. Før har jeg bare kjøpt noe crap som skjermer. Så tviler på at jeg vil merke det da de skjermene jeg har/har hatt sikkert har hatt ghosting. Så U2312HM er altså den beste skjermen i klassen "under 2000" som er til gaming/filmtitting?

Lenke til kommentar

La meg sette det slik for deg. Dette er første gang jeg "tenker" over hvilken skjerm jeg kjøper. Før har jeg bare kjøpt noe crap som skjermer. Så tviler på at jeg vil merke det da de skjermene jeg har/har hatt sikkert har hatt ghosting. Så U2312HM er altså den beste skjermen i klassen "under 2000" som er til gaming/filmtitting?

Helt klart. Det er en grunn til at den er anbefalt i Agentspoons tråd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...