Gå til innhold

Linjer flimrer på skjermen når jeg spiller - GTX570

Boil In Bag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen hvite nesten gjennomsiktige striper?

Om det er det så har jeg samme problemet. Har prøvd å bytte det meste inkludert skjermkort, men ser ut som det er enten hovedkort, cpu eller ram som foråsaker problemene. Anbefaler at du prøver å få tak i litt deler for å teste(feks om en kompis har en pc så kan dere byttelåne litt deler)

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Høres ut som VRAM-problemer.

Om du tør å kjøre MSI Afterburner kan du prøve å senke RAM-klokkefrekvensen til 700 MHz eller noe slikt.

tør :O ? Gikk ikke an å se det på prnt screen. Men vram problemer, er skjermkortet derav defekt?

Er det noen hvite nesten gjennomsiktige striper?

Om det er det så har jeg samme problemet. Har prøvd å bytte det meste inkludert skjermkort, men ser ut som det er enten hovedkort, cpu eller ram som foråsaker problemene. Anbefaler at du prøver å få tak i litt deler for å teste(feks om en kompis har en pc så kan dere byttelåne litt deler)

Jeg vil kalle det gjennomsiktige striper, ja. Men er ikke helt sikker på om det er det samme problemet. Kan si så mye at hvis jeg går inn i en "røyksky" på css så vises det veldig godt.

Lenke til kommentar

Jeg vil kalle det gjennomsiktige striper, ja. Men er ikke helt sikker på om det er det samme problemet. Kan si så mye at hvis jeg går inn i en "røyksky" på css så vises det veldig godt.

Høres veldig ut som samme problem som jeg har. Hos meg vises det veldig godt når skjermen er svart. Er det slik at det flimrer hele tiden eller bare når du belaster pc'en?

Hos meg blir det værre jo mere jeg belaster grafikkdelen. Får feks litt flimring når jeg ser film, og veldig mye under spilling.

Lenke til kommentar

Høres veldig ut som samme problem som jeg har. Hos meg vises det veldig godt når skjermen er svart. Er det slik at det flimrer hele tiden eller bare når du belaster pc'en?

Hos meg blir det værre jo mere jeg belaster grafikkdelen. Får feks litt flimring når jeg ser film, og veldig mye under spilling.

Sikkert det samme problemet ja. Har ikke prøvd å se på film enda. Men vil ikke kalle det belasting, css er ikke akkuratt et veldig tungt spill. sant skal sies, viftene på skjermkorte fyrer opp da, men det er vel noe rundt 10% - 20 % load elns når jeg spiller css i følge gpu meter.

Lenke til kommentar

Høres veldig kjent ut. Vil anbefale som jeg sa tidligere å låne deler om du har muligheten. Er mest sansynelig ikke skjermkortet som er problemet.

Selv testet jeg 2 strømforskyninger, 3 skjermkort, 3 skjermer, 5 VGA/HDMI/DVIkabler, samt et par reinstallasjoner av både Windows og drivere. Eneste konstanten hos meg er hovedkort, cpu og ram som jeg ikke har fått testet enda. Har heldighvis fått godkjent retur av hovedkortet mitt, så får se hva som skjer videre.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

skal se om jeg får lånt noen deler og rapportere tilbake. er det noen måte jeg kan sjekke om skjerkortet er defekt? eller noen av de andre komponentene?

Skjermkort kan testes hvis du har innebygd GPU i HK/CPU. RAM kan testes ved å fjerne alle brikkene bortsett fra 1, og prøve da. Hvis ikke det funker, prøv en annen brikke. Funker ikke det heller er det lite sannsynlig RAM feil. Hovedkort kan vell kun testes med andre komponenter du VET funker... CPU må evt. testes på et annet HK... Samme med skjermkort.

Lenke til kommentar

MSI afterburner gjør slik at kortet jobber på 100% konstant, slik at du oppnår høyere temperaturer enn normalt. Ikke skadelig for annet enn evt. skjermkort hvis det blir for varmt. :p

Hmm ja daså :)

Høres veldig kjent ut. Vil anbefale som jeg sa tidligere å låne deler om du har muligheten. Er mest sansynelig ikke skjermkortet som er problemet.

Selv testet jeg 2 strømforskyninger, 3 skjermkort, 3 skjermer, 5 VGA/HDMI/DVIkabler, samt et par reinstallasjoner av både Windows og drivere. Eneste konstanten hos meg er hovedkort, cpu og ram som jeg ikke har fått testet enda. Har heldighvis fått godkjent retur av hovedkortet mitt, så får se hva som skjer videre.

Så ett nytt skjermkort er altså ingen vits?

Lenke til kommentar
MSI afterburner gjør slik at kortet jobber på 100% konstant, slik at du oppnår høyere temperaturer enn normalt. Ikke skadelig for annet enn evt. skjermkort hvis det blir for varmt. :p

MSI Afterburner er helt ufarlig for kortet og får ikke kortet til å kjøre full load hvis man ikke samtidig kjører noe som krever 100%. MSI Afterburner er kun et verktøy for å overklokke GPU, samt vise MHz og temperaturer.

Som du ser nedenfor å har jeg overklokket kortet, samt at det i øyeblikket er idle, dvs. ikke belastet.

post-53451-0-10834100-1319395281_thumb.jpg

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...