Gå til innhold

[Løst] CPU for dårlig til nytt skjermkort?

cnk

Anbefalte innlegg

Har som så mange andre her kjøpt bf3 på pre-order og må gjøre maskinen i stand. Sitter i dag på en core2 duo E8400 (3ghz) med 4gb ram og et ati 4850 kort. Er det noe poeng å kjøpe gtx570 eller vil systemet slite pga gammel cpu? Blir evt nytt hk\cpu\ram om det jeg har ikke duger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har som så mange andre her kjøpt bf3 på pre-order og må gjøre maskinen i stand. Sitter i dag på en core2 duo E8400 (3ghz) med 4gb ram og et ati 4850 kort. Er det noe poeng å kjøpe gtx570 eller vil systemet slite pga gammel cpu? Blir evt nytt hk\cpu\ram om det jeg har ikke duger.

Med tanke på hvor CPU-intensivt iallfall BFBC2 var, så vil jeg tro du utvilsomt er tjent med å oppgradere fullt. Har ikke de nøyaktige tallene for hånd, men klarer ikke se for meg scenario av nyere tid hvor du er i nærheta av å makse ytelsen på et GTX570 med en E8400.

Kommer kanskje litt an på hvor nazi du er med visuelle innstillinger, skjermoppløsning etc, men hvis du har penger å disponere er det kanskje like greit å "punge ut" for nye deler allerede nå: 2500k, Z68-hovedkort (eller den litt rimeligere varianten jeg ikke husker forbokstav på) og billig DDR3

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra lignende prosessor (e6750@ 3.4GHz) med 5870 til en i7 870 og det var som natt og dag i BC2. Det gikk fra "ok-ish" på medium/high settings til 50+ fps nærtsagt konstant etter oppgraderingen med alt av detaljer makset i 1920x1200.

Ville absolutt annbefale deg å bytte hele greia dersom du har råd.

edit:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649116#info

+

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648586

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...