Gå til innhold

Kjøp av PC - selvbygger

Anbefalte innlegg

Heisann!

Da var tiden inne for å bytte ut den gamle datamaskinen, dette er første gangen jeg skal bygge PC selv så trenger litt hjelp med å se over delene jeg har valgt.

Bruk vil være Battlefield 3, WoW og litt video\bilderedigering.

Har også tenkt å prøve meg litt på overklokking.

Lista:

http://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=997541

Håper på litt hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint oppsett du har der.

- Har et par kommentarer: Hvorfor velge pro utgaven av hovedkortet? Trenger du bluetooth og firewire? hvis ikke kan du fint går for z68-V istedet.

- Er usikker på støynivået i strømforsyningen du har valgt, det bør du sjekke.

- Jeg ville byttet til i5-2500K

- Sjekk totalsummen i andre nettbutikker, kan være penger å spare...

Lenke til kommentar

Har faktisk ikke behov for verken bluetooth eller firewire, valgte kun det hovedkortet siden det var blitt anbefalt i flere andre tråder :) Hadde du orket å linke et annet alternativ?

Bytter til i5-2500k. Ser ikke ut som forskjellen vil merkes noe særlig ved min bruk.

Når det gjelder strømforsyninger er jeg rimelig blank, har dere noen strømforsyninger som dere ville anbefalt? Med tanke på støynivå osv

Takker :)

Lenke til kommentar

- Sjekk totalsummen i andre nettbutikker, kan være penger å spare...

Iallefall jeg betaler gjerne et par hundrelapper mer for god service og trygghet fremfor elendig service... :)

Lista ser bra ut den, men iallefall jeg ville gått for Corsair H80/H60 CPU kjøler. :) Har Corsair H60 og er strålende fornøyd! Utrolig stille, og kjøler godt.

Samtidig vet jeg ikke hva du skal med 2 TB lagringsplass... Kan spares noen 100-lapper der + at HDDer er dyre akkurat nå pga flomm der hvor de produseres. Vent et par uker, så blir det billigere.

Ser du har Nvidia 3D-vision + en skjerm. Skal du ha 2 skjermer? :)

Ser også at kabinettet ikke er på lager før KANSKJE (legg merke til KANSKJE) 24.oktober.. Lite sannsynlig, men greit. Ville isåfall gått for Corasir Obsidian 650D, hvis ikke du vill vente.

Ellers et veldig godt oppsett imo! Kjør på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...