AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hvordan ville du reagert og tenkt om en person som du enten kjente godt,bare går i parallellklassen/kollega, familie, bestekompis, venn etc tok selvmord? Hva ville dere tenkt om den personen? Tenkt at h*n var patetisk? Hvordan ville dere snakket om den i ettertid? Bare ren kuriositet Postet av anonym: 6e87cd695fc0098447339092911e808e Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Faren til en venn av meg tok selvmord for et år siden fordi var deprimert. jeg ble lei meg men ikke overrasket fordi han har ligget på mental sykehus lenge. og jeg ble veldig trist. Men jeg syns på en måte det var litt feigt også Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Faren til en venn av meg tok selvmord for et år siden fordi var deprimert. jeg ble lei meg men ikke overrasket fordi han har ligget på mental sykehus lenge. og jeg ble veldig trist. Men jeg syns på en måte det var litt feigt også Har du kanskje tenkt over at han hadde det veldig vondt? Ikke hadde noe ønske av å leve lenger? Går du daglig(overdriver litt ja) rundt og tenker at han var en feiging? Eller tenker du først og fremst at det er/var utrolig trist? Postet av anonym: 6e87cd695fc0098447339092911e808e Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Faren til en venn av meg tok selvmord for et år siden fordi var deprimert. jeg ble lei meg men ikke overrasket fordi han har ligget på mental sykehus lenge. og jeg ble veldig trist. Men jeg syns på en måte det var litt feigt også Har du kanskje tenkt over at han hadde det veldig vondt? Ikke hadde noe ønske av å leve lenger? Går du daglig(overdriver litt ja) rundt og tenker at han var en feiging? Eller tenker du først og fremst at det er/var utrolig trist? Postet av anonym: 6e87cd695fc0098447339092911e808e Jeg skjønner at man kan ha det tungt i livet, jeg har også hatt tunge perioder og kjenner andre som har hatt men synes fremdeles det er småfeigt. Faren til kompisen min kjente jeg ikke så godt men jeg tenkte veldig mye på det. Jeg var veldig trist og deprimert fordi det satt veldig utrykk på meg. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hva tenker dere om personer som tar selvmord? An Hero 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Hva tenker dere om personer som tar selvmord? An Hero Ironisk? Og hvis du mener det, hvorfor? Postet av anonym: 6e87cd695fc0098447339092911e808e Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hva tenker dere om personer som tar selvmord? An Hero Ironisk? Og hvis du mener det, hvorfor? Postet av anonym: 6e87cd695fc0098447339092911e808e Googleit. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg skjønner at man kan ha det tungt i livet, jeg har også hatt tunge perioder og kjenner andre som har hatt men synes fremdeles det er småfeigt. Når fyren var på mentalsykehus kan jeg umulig tro det kun var fordi han gikk gjennom en "tung periode". 3 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg skjønner at man kan ha det tungt i livet, jeg har også hatt tunge perioder og kjenner andre som har hatt men synes fremdeles det er småfeigt. Når fyren var på mentalsykehus kan jeg umulig tro det kun var fordi han gikk gjennom en "tung periode". gidder ikke å fortelle alt men han var der fordi han tidligere prøvde på selvmord. derfor var han der for å bli passet på Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Hva tenker dere om personer som tar selvmord? An Hero Hvorfor det? Leste meg opp det her. Så du vil se på alle som tar selvmord som noen pyser, som valgte å ta livet sitt over bagateller? Postet av anonym: 6e87cd695fc0098447339092911e808e Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Det er trist når folk tar selvmord, ikke fordi jeg synes synd på de som gjør det, men fordi alle etterlatte blir sittende igjen med sorg. Å ta selvmord er så jævlig feigt, og det eneste man gjør er å skyve sine egne problemer over på alle andre. Det er greit folk har selvmordstanker, men når de begynner å praktisere det så fortjener de selv ikke mer enn å ligge der i sitt eget blod 2 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Personlig har jeg liten respekt for selvmord. Jeg synes det er utrolig egoistisk. Det er trist, selvfølgelig, og personen må ha være veldig langt nede for å faktisk gjøre det, men som Demantios sier, det er feigt. Utrolig feigt. Og igjen, egoistisk. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Jeg skjønner meg ikke på folk som mener det er feigt med selvmord. Kan skjønne at folk mener det er å ta enkleste utvei, det betyr bare at personen sliter veldig. 2 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Jeg skjønner meg ikke på folk som mener det er feigt med selvmord. Kan skjønne at folk mener det er å ta enkleste utvei, det betyr bare at personen sliter veldig. Men det er aldri så jævlig at det ikke kan fikses. De som velger den veien har jo som regel mange problemer, og å i det minste fikse ett bør ikke være så umulig som de skal ha det til. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Det er sant det, men jeg tipper den som velger å ta selvmord, enten tenker at det ikke fins noen utvei, eller at alle andre utveier ikke er verdt det. Hvis man har selvmordstanker så er realiteten slik at det ikke fins noen utvei. Man tenker ikke som vanlige folk. Lenke til kommentar
inf2k Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Jeg tenkte "hvorfor i helvete sa du ingenting? Din jævla feiging" Jeg reagerte først med sinne, deretter kom tankene om hvorfor jeg aldri så at han slet. Den dag i dag skal jeg innrømme at jeg fremdeles synes det var feigt av han, han lot oss sitte igjen med skyldfølelsen og spørsmålene. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Det er sant det, men jeg tipper den som velger å ta selvmord, enten tenker at det ikke fins noen utvei, eller at alle andre utveier ikke er verdt det. Hvis man har selvmordstanker så er realiteten slik at det ikke fins noen utvei. Man tenker ikke som vanlige folk. Tror nok du er inne på mye vesentlig her. Folk blir rett og slett så skakkjørte, vanligvis av sine gamle adferdsmønster eller tap at de ikke evner se muligheter lengre, for det er alltid muligheter. De tar også ofte på seg mye falsk skyld og skam og selvbildet og selvtilliten lider sterkt under dette. En sak har alltid minst to sider, så jeg forstår de som mener det er egoistisk (mennesket er vel i bunn og grunn egoistisk og søker alltid å få sine behov tilfredsstilt). De psykologiske mekanismene som virker inn her kan være sammensatte, men den oppfattede summen av "-" er som regel større enn summen av "+". Tankegangen og livssituasjonen kan påvirke mye her, og automatiske negative tanker kan virke selvforsterkende. Lenke til kommentar
tobias1998 Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Jeg synes synd på de som tar selvmord. De har det nok ikke spesielt bra, f.eks. hvis de blir mobbet på skolen eller er narkomane, jeg synes bare mere og mere synd på de etter hvert som jeg tenker på det. Lenke til kommentar
Populært innlegg Wubble Skrevet 23. oktober 2011 Populært innlegg Del Skrevet 23. oktober 2011 Det er trist når folk tar selvmord, ikke fordi jeg synes synd på de som gjør det, men fordi alle etterlatte blir sittende igjen med sorg. Å ta selvmord er så jævlig feigt, og det eneste man gjør er å skyve sine egne problemer over på alle andre. Det er greit folk har selvmordstanker, men når de begynner å praktisere det så fortjener de selv ikke mer enn å ligge der i sitt eget blod Ja, fy faen, de som har det så grusomt at de velger å ta selvmord fortjener å ligge der i sitt eget blod. Er smerten personen som tar selvmord lever med mindre enn den de pårørte vil oppleve? Jeg vil si det er mye verre å kreve at en person skal leve med lidelser bare fordi man ikke takler å miste den personen. Jeg respekterer fullt ut de som velger å ikke ville leve, forutsatt at det er et gjennomtenkt valg. Man kommer ufrivillig inn i livet, ingen burde tvinges til å bli værende. 19 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Er enig i Vycan. En ting er at selvmord er feigt, men det er ikke særlig mye bedre å kreve at noen andre skal leve et liv i lidelse bare for sin egen skyld. Har man selvmordstanker er man ikke i en tilstand tilsvarende "å bli dumpet av dama" - man må være langt nede at de fleste klarer neppe å forestille seg en slik situasjon. Så langt nede at venner og familie ikke lenger betyr noe. Å si at de fortjener å "ligge der i sitt eget blod" fordi de ikke tåler å ha det hinsides jævlig er faen meg drøyt å si. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå