Anskar Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg skal om kort tid overta et lite gardsbruk på Nordvestlandet. Det ligger fint til ved ei god lakseelv, og fiskerett tilhører bruket. Stedet ligger strategisk godt plassert også for fjellturer med flere innfartsveier. Ca 50 mål lettdyrket jord og ca 300 mål skog. Ligger sentralt plassert mellom byene Molde, Kristiansund og Trondheim. Godt egnet som turiststed. Drømmestedet? Ja, nesten. Det er bare den lille haken at jeg blir snart en gammel mann, og hva skal jeg med et gardsbruk når jeg ikke har vist noen særlig interesse for den slags tidligere i livet? Så det jeg går og lurer på hva stedet kunne ha vært nyttet til som kunne ha gagnet samfunnet. Jeg kommer ikke til å selge det til en rikkakse som setter opp høye gjerder med schæferhunder som sitt private landsted. Hva kan er slik "idyll" brukes til? Noen som har gode forslag? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Et godt sted å bo? Du er jo tross alt snart en gammel mann, så en liten pensjonsplan skader jo ikke Personlig ville jeg nok lett etter en vei hvor jeg kunne solgt litt rimeligere laksefiske til de som har gløden, men mangler overtrykk i lommeboka. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Et godt sted å bo? Du er jo tross alt snart en gammel mann, så en liten pensjonsplan skader jo ikke Personlig ville jeg nok lett etter en vei hvor jeg kunne solgt litt rimeligere laksefiske til de som har gløden, men mangler overtrykk i lommeboka. Ja, jeg er en gammel mann. Det er derfor jeg har ønske om at stedet skal brukes til noe mer nyttig enn min egen pensjonisttilværelse. Jeg ser gjerne at "nye koster", de med energi og overskudd, kunne ha gjort om et ubetydelig småbruk til noe som gagner samfunnet. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 'Gagner samfunnet' er jo et vidspennende begrep som kan inkludere alt fra personlige interesser til politikk og religion. Mulig det er litt lettere om du selv kan definere en ramme/hovedrettning? Jord og skog kan du muligens forpakte bort til en som kan kultivere det videre? Da får du barbert bort litt av kantene og kan konsentrere deg om det du eventuelt kan bygge videre på. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Det jeg sjøl konkluderer med er at jorda og skogen er lite verdt i våre dager, men at stedet kan være et funn for de med kreative ideer og pågangsmot. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Et bordell vil gagne samfunnet. 4 Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Et bordell vil gagne samfunnet. Det forslaget synes jeg var vel lavpannet. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Du kan jo opprette en campingplass og kanskje bygge noen små campinghytter som kan leies ut. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 Du kan jo opprette en campingplass og kanskje bygge noen små campinghytter som kan leies ut. Det finnes allerede en campingplass og ei hyttegrend i tilknytning til bruket. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Kan jo brukes avlastningssenter for barn og unge, noen som sliter med rus etc. Endret 31. oktober 2011 av Vowels Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Kan jo brukes avlastningssenter for barn og unge, noen som sliter med rus etc. Ja, og rundt 1,5 t i kjøretid fra byen er kanskje passende? Er du innvolvert i slikt på noen måte? Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Det er jeg dessverre ikke, var bare en tanke når jeg leste innlegget ditt. Går jo muligens å ringe til kommunen din å høre Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Det er jeg dessverre ikke, var bare en tanke når jeg leste innlegget ditt. Går jo muligens å ringe til kommunen din å høre Kommunen der småbruket ligger styres av en mafia ("Gutteklubben Grei") jeg ikke har lyst til å involvere. Får evt bli bykommunen der jeg bor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå