Gå til innhold

Levere bilder til utvelgelse hos kunden, hvordan?

Anbefalte innlegg

Hvordan leverer dere uredigerte bilder til kunden så de kan velge ut hvilke de ønsker redigert?

Jeg har resiset bildene til ca 1000 piksler, og levert de via ftp eller dropbox, men ser jo egentlig at det da er mulig å bruke de på Facebook osv.. Noe jeg ikke ønsker med mine uredigerte bilder!

Finnes det noen enkel flash løsning f.eks?

Eller er det stort copyright vannmerke som er løsningen?

Eller er det andre gode ideer der ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du insisterer på at det må gjøres på en måte som gjør det 'umulig' å kopiere bildene noe gir deg få muligheter.

1) Ikke sende de ut i det hele tatt

2) Velge ut på din pc sammen med kunden

3) Ett stort og jævla stygt vannmerke

Jeg kan ikke se noen måter hvor du kan sende bildene til kunden uten at de kan kopiere de på en enkel og/eller rimelig måte. Du kan jo også levere filene i lavere oppløsning enn det du gjør per idag og i lavere kvalitet. Om det hindrer noe er en annen sak.

Mulig noen andre har bedre tips eller måter de gjør det på.

Lenke til kommentar

Jeg vil nok også tro at vannmerke er den beste løsningen, men en auto batch sak på det kan ofte ødelegge bildet (...tror jeg)

Noen gode tutorials på vannmerking da?

b0nn3: Mhm.. det nytter ikke å levere lavere kvalitet enn det, et ukuttet bilde i 600 piksler er ikke akkurat noe å velge ut det perfekte bildet av!

Lenke til kommentar

b0nn3: Mhm.. det nytter ikke å levere lavere kvalitet enn det, et ukuttet bilde i 600 piksler er ikke akkurat noe å velge ut det perfekte bildet av!

Da har du et "dilemma". ;)

Legg på vannmerke, og tegn bart og briller på alle sammen! :D

*er overtrøtt og skal legge seg*

Endret av Trondster
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fordelen med vannmerke er at kjøper kan videreformidle bildene til relevante personer og sammen kan de finne bildene de synes er gode uten at de kan bruke forhåndsbildene til album eller lingnende grunnet et relativt stort vannmerke.

Uten vannmerke er det veldig enkelt å stjele bildet og bruke det/de i flere sammenhenger.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Da har du et "dilemma". ;)

Legg på vannmerke, og tegn bart og briller på alle sammen! :D

*er overtrøtt og skal legge seg*

Haha! Javisst! Spesielt bart og briller er bra!

God natt! :whistle:

Fordelen med vannmerke er at kjøper kan videreformidle bildene til relevante personer og sammen kan de finne bildene de synes er gode uten at de kan bruke forhåndsbildene til album eller lingnende grunnet et relativt stort vannmerke.

Uten vannmerke er det veldig enkelt å stjele bildet og bruke det/de i flere sammenhenger.

Ja, det er sant!

Jeg har nå funnet ut at simpleviewer har kommet i en veldig mye enklere utgave enn for noen år siden når jeg testet det. Så det kan jo være en løsning, flash basert så da må man i så fall slite litt for å stjele bildene. Og de færreste av mine kunder er såpass tekniske! :roll:

Så tror jeg fant meg en brukbar løsning der! :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg pleier å merke bildene med "DEMO" før jeg legger dem i en Dropbox-mappe. En forholdsvis diskret måte å gjøre det på er å legge litt "Bevel and emboss" eller "Drop shadow" på teksten, og så sette "Fill" til 0%. Her er det enkelt å lage en action som du så kan kjøre på alle bildene i mappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...