Beritaron Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg har to elementer som jeg ønsker å floate til venstre, og det er viktig at de at de blir satt ved siden av hverandre, og ikke under hverandre. Det er også viktig av begge floates til venstre og ikke en til høyre. Den andre diven som floater til venstre (og blir da på høyresiden), må ha fleksibel bredde. Problemet jeg kommer over er at div-en flytter seg under den andre så lenge det er plass til maks bredde, og jeg får den ikke til å kun utvide seg i forhold til plassen som er igjen til høyre for for den første div-en. Lenke til kommentar
NicholasWalkerHD Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Er ikke helt sikker på om det er dette du mener, og med at de ikke skal stå under hverandre og ikke ved siden av hverandre så mener du å flytte det lenger vekk fra det som er ved siden av?: CSS: #objekt1 { flaot:left; } #objekt2 { padding-left:10px; float:left; } HTML: <div id="objekt1"></div><div id="objekt2"></div> EDIT: si om det var dette du mente eller om det var noe annet, en paint tegning med hvordan du ville ha det hadde også hjulpet. Endret 24. oktober 2011 av NicholasWalkerHD 1 Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Takk for forslag. Det høres ut som det jeg tenker på, men får ikke ønsket resultat, legger ved en tegning. Dette er layouten: Det lyse er når bredden på main blir større, innholdsmeny har fast bredde, de andre ekspanderer (bortsett fra <p> som også skal ha fast bredde. Jeg har prøvd å sette margin left på main, men selv om det er plass til at den floater til venstre for innholdmenyen, legger den seg under. Den legger seg på toppen om jeg bruker position:absolut, men da vil det flyte over footer. På andre deler av siden er det også en form på høyresiden, og ingen meny til venstre, her skal main også ekspandere, men må plasseres helt til venstre. Må kanskje lage en klasse for de to id-ene. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Tror jeg klarte å komme på en løsning, skal teste etterpå. Om jeg setter #sidemeny til position: absolute; og passer på at høyden på main er såpass høy at sidemeny ikke går over footer og main til margin-left: 300px; og setter width:(blir vel igjen ca:) 65%; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå