Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Markedsføringsprøve om Designvann

Anbefalte innlegg

Skal ha prøve i Markedsføring på Mandag hvor vi skal ta for oss markedet for " Designvann " og jeg sliter da litt med å finne mye informasjon rundt dette emnet som kan være nyttig til prøven.

Har fått tre ting jeg skal sette meg inn i før prøven og det er disse punktene:

- De ulike markedsformene

- Kjøpsatferden samt adopsjon og diffusjonsprosessen

- Se nærmere på situasjonsanalyse for markedet.

Noen som har hatt liknende prøve, evt. har innspill til hva jeg burde ta med av notater til prøven så ville det vært hyggelig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I designvann menes det da f.eks. Voss? Vanlig vann på stilige flasker til dobbel pris?

Jeg har enda ikke tatt noen markedsføringskurs, men mulige substitutter til Voss vil jo være f.eks. Farris, Olden, BonAqua og First Price. En ting som er aktuelt kan jo være eksponering i butikken? I min sparbutikk har Voss lenge stått i vanlig varehylle, men har nå kommet i kjøledisk, noe som utvilsomt vil øke salget. Er usikker på hva du er ute etter (da jeg åpenbart ikke kjenner igjen noen av uttrykkene i posten din....)

Men hvorfor skal folk kjøpe designvann? Dersom man bare vil ha en flaske vann når man er i butikken kjøper man kaldt vann fra kjøleskapet. Designvannet må jo derfor være kaldt. Det bør vel også være innen noelunde samme prisklasse som vanlig flaskevann. I dårlige tider kjøper man ikke en flaske Voss til 80 kroner over en flaske farris til 15 kroner. Dersom flasken koster 30 kroner vil jeg tro konsumentene er mer tilbøyelige til å kjøpe en flaske Voss.

Spennende oppgave, det blir spennende å se noen med mer peiling enn meg komme med innspill. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...