Gå til innhold

FIFA 12 - Karrieremodus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heyhey.

 

Jeg har lyst og friske opp stallen min litt i Liverpool. Jeg vil bytte ut Caroll, med en rask og skuddsikker spiss. Jeg er også ute etter en midtbane spiller som er god på gjennomsbrudspassninger, taklinger og selvsagt skuddsikkerhet :yes:

 

Kravene er at spillerene ikke skal være alt for dyre, og dem skal helst ha i mellom 80-90 TOT.

Lenke til kommentar

Heyhey.

 

Jeg har lyst og friske opp stallen min litt i Liverpool. Jeg vil bytte ut Caroll, med en rask og skuddsikker spiss. Jeg er også ute etter en midtbane spiller som er god på gjennomsbrudspassninger, taklinger og selvsagt skuddsikkerhet :yes:

 

Kravene er at spillerene ikke skal være alt for dyre, og dem skal helst ha i mellom 80-90 TOT.

 

 

Spiss: Chicharito, Benzema, Giuseppe Rossi, Higuaìn

Midtbane: Kaka, Øzil, Ganso, Ronaldinho, Modric.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå startet, og er litt i gang, med Manchester United karriere. Har solgt noen gamle gubber, og kjøpt inn noen unge spillere med potensial. Samt sendt en del ut på utlån.

 

Er det sånn at hvis jeg spiller dårlig, så kan det hende de ikke utvikler seg særlig? Og har det noe å si hvilket lag jeg låner ut spillere til? Altså vil det være forskjell på utviklingen til en spiller om jeg sender han til Irans tredjedivisjon kontra til et lag i Serie A?

 

Edit: Et spørsmål til

Jeg har Cleverley på laget. Vil tro han har potensiale til å bli enda bedre. Men sliter med moralen hans. Den er helt nede på rødt. Han har fått veldig mye spilletid, og har fått spille på plassen sin (CM). Har også prøvd å sette han på andre plasser. Hva skal jeg gjøre for at han får bedre moral? Vil jo ikke miste han (om det er mulig).

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Angående unge spillere: Såvidt jeg vet har det ingenting å si hvor du sender spillere på lån. De vil nok utvikle seg likt i Juventus og Leeds. Igjen, dette er bare antagelser, men siden det er EA så tviler på at det er så "detaljert".

 

Hvor mye de utvikler seg tror jeg kommer an på hvor bra de spiller.

 

Når det gjelder Cleverly så tror jeg ikke det så veldig farlig sålenge han ikke gir uttrykk for at han har dårlig moral. Har en spiller som jeg aldri bruker, moralen hans er helt nede på rødt, men han klager aldri. Det tar en god stund før moralen øker.

 

Hvordan bruker du han? Husk at du må spille han fra start, hvis ikke tror jeg ikke han vil se på det som spilletid dersom han kommer inn på innbytter. Jeg gjorde et forsøk med en spiller som ville ha mer spilletid; jeg byttet han inn ved starten av 2. omgang, men han klagde like mye om at han ikke fikk spille. Jeg prøvde så å stille han fra start og bytte han ut i pausen, da var han bli og fornøyd etterpå.

 

Hvor godt de spiller tror jeg også har en del å si. En med ratinger konstant over 7 eller 8 vil ha bedre moral enn en som ligger nede på 5 eller 6.

Lenke til kommentar

Angående unge spillere: Såvidt jeg vet har det ingenting å si hvor du sender spillere på lån. De vil nok utvikle seg likt i Juventus og Leeds. Igjen, dette er bare antagelser, men siden det er EA så tviler på at det er så "detaljert".

Okay, skjønner.

 

Når det gjelder Cleverly så tror jeg ikke det så veldig farlig sålenge han ikke gir uttrykk for at han har dårlig moral. Har en spiller som jeg aldri bruker, moralen hans er helt nede på rødt, men han klager aldri. Det tar en god stund før moralen øker.

Altså moralen er lav, men han har aldri gitt uttrykk for noe. Moralen har vel noe å si for ett eller annet?!

 

Hvordan bruker du han? Husk at du må spille han fra start, hvis ikke tror jeg ikke han vil se på det som spilletid dersom han kommer inn på innbytter. Jeg gjorde et forsøk med en spiller som ville ha mer spilletid; jeg byttet han inn ved starten av 2. omgang, men han klagde like mye om at han ikke fikk spille. Jeg prøvde så å stille han fra start og bytte han ut i pausen, da var han bli og fornøyd etterpå.

Som regel har han spilt fra start på den posisjonen han var på originalt. Noen ganger bytter jeg han ut etter en stund siden han er for sliten. Har også prøvd å sette han på andre plasser. Har ikke sett så mye til effekt.

 

 

Har nå klart å selge Hernandez :whistle:

Begynte med at et lag (som jeg aldri har hørt om) la inn et bud på han litt over markedsverdien. Først lo jeg litt, og sa et klart nei til meg selv, og var dette jeg svarte med også. Men så begynte jeg å tenke. Kanskje det hadde vært kult med en ny striker?! Hernandez var jo langt i fra en dårlig spiller. Var jo nesten på topp av Premie League (mål).

 

Uansett. Fikk en nytt bud som var enda litt høyere. Satt den på vent og så litt rundt etter en ny. Fant én. Han var litt dyrere, men også litt bedre (på alle punkt). Welliton fra FK Spartak Moskva.

 

Så ved å selge Hernandez, så betalte jeg totalt £ 6 mill for han nye. Har bare spilt én kamp med han enda. En kamp det var litt vanskelig å spille bra, siden det var mot Chealsea, så følte jeg ikke fikk kjent ordentlig på han. Men forhåpentligvis blir Welliton en viktig spiller fremover.

Lenke til kommentar

Noen spillere klager på for lite spilletid o.l. med en eneste gang moralen synker litt, mens andre er langt mer rolige. De kan ha veldig lav moral uten å klage noe. Hvor bra han spiller påvirker også moralen, vil jeg tro. Prøv å sørg for at han får høye noteringer på spillerbørsen ved å spille sikkert med han. Du kan også la han få ta litt straffespark, osv. Muligens det hjelper.

Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med en god sesong. Cleverlay har nå gått fra orange til rød :p Kanskje jeg skal låne han ut, eller selge han.

 

Jeg fikk begynne sesongen nå med litt over £ 100 mill. Hvis jeg hadde brukt mer penger på å kjøpe spillere i forrige sesong, hadde jeg da fått mindre nå? Eller er det uavhengig?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En liten oppdatering fra min karriere nå med Barnet. Rykket opp til nPower League og har gjort det veldig bra, har vunnet de 5 første kampene. Siden jeg i fjor klarte det kunststykket å vinne cupen har jeg kommet meg til Europaligaen etter å ha møtt et østeuropeisk fjottlag i kvalikken.

 

De største overgangene i sommervinduet:

 

Modric - Tottenham->B. Munchen 38 mill

Torres - Chelsea->Juventus 34 mill

Gourcuff - Lyon-> Man City 21 mill

Nani - Tottenham -> Valencia 21.5 mill

Coentrao - Arsenal -> Man City 19 mill

Van der Vaart - Tottenham -> Man Utd 27 mill

Dzeko - Man City ->B. Leverkusen 27 mill

Nasri - Juventus->Chelsea 35 mill

Pjanic - Roma ->Marseilles 24.5 mill

Chamakh - Arsenal -> Swansea 11 mill

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenkte jeg skulle gi en liten (eller stor) oppdatering på min karriere med Barnet. Vel, jeg er i 2014-15 og har rykket opp til Premier League samt kommet meg til gruppespillet i UEFA-cupen etter å ha vunnet cupen året før.

 

Har gjort en god del endringer på laget i det siste og etter at overgangsvinduet om sommeren er stengt ser laget mitt slik ut:

 

------------------------------J.Smith(77)---------------------------

 

I.Franjic(67)----K.Pearce(71)----E.Hovland(78)------K. Naughton(75)

 

E.Carmona(79)-----A.Cohen(77)-----J.Rosenthal(77)-----T.Drage(75)

 

----------------------------Virtual Pro(86)----------------------

 

----------------------------J.Biabiany(75)--------------------------

 

Hentet inn Thomas Drage (Tromsø) og Even Hovland (Songdal) for ca. 8 mill. til sammen og de har fungert veldig bra. Scoret faktisk vinnermålet i den første PL-kampen med Hovland på en corner :w00t: Ellers blir jeg å slite med å beholde Smith siden han nekter å singere en ny kontrakt. Veldig synd, men han er ikke unik.

 

Her er også de tørste signeringene i vinduet som var:

Skrtl - Tottenham-> Man Utd. - 9 mill

Sneider - Man City->Bayern Munchen - 31 mill

Ibrahimovic - Lyon-> Roma - 20 mill

Hernandez ->Chelsea - 22 mill

Milner - Newcastle -> Man Utd - 22 mill

Di Maria - Chelsea->Valencia - 20 mill

Modric - B. Munchen -> Chelsea - 38 mill

Dani Alves- Barcelona-> Man City - 18 mill

Lanela - Roma-> Arsenal - 24 mill

Hernanes - AC Milan - Man City - 24 mill

Suarez - Marseilles ->Chelsea - 27 mill

David Luiz-Chelsea -> Real Madrid - 18 mill

Rami -> Arsenal - 13 mill

Torres - Juventus -> Man City - 22 mill

Maicon - Chelsea -> Juventus - 10 mill

Gourcuff - Man City -> Marseilles - 23 mill

Tevez -> AC Milan - 22 mill

Hummels - Real Madrid->Man City - 21 mill

Aguero - Man City -> AC Milan - 31 mill (gikk gjennom den siste timen på deadline day!)

 

Litt trivia:

- Markus Henriksen har 84 avg, er 22 år og verdt 23 mill!

- Danske Christian Eriksen (Ajax) har 88 avg og er bare 22 år!

- John Carew er gått til Derby

- Juventus vant CL i fjor

- Torres har vært toppscorer i CL de 2 siste sesongene!

 

Om noen har noen spørsmål om lag, standen i Tippeligaen osv, i min karriere er det bare å spørre.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Låner malen din, Patrick. Er i 2016 med Sheffield United, og har bygget opp et ganske greit lag.

 

 

 

------------------------------J.Smith(78)---------------------------

 

D.Opare(78)----P.Wollscheid(79)----S.Kjær(82)------F.Daprelà(82)

 

-------M.Henriksen(84)-------------------X.Shaqiri(83)-------

--------------------------Virtual Pro(89)----------------------

 

D.Sturridge(83)-------P.Aubameyang(83)-------Wallyson(80)

 

 

Utenom midtstopperne og Henriksen har alle over 90 på både akselerasjon og spurtehastighet. Smith er grei å ha i buret, siden han får 2000£ i uka.

 

Tottenham ble kjøpt opp av noen rikinger for noen år siden (sammen med 1/3 av PL-lagene), og de fleste spillerne i startelleveren har mellom 83 og 90, men de klarte å selge keeperen sin, uten å kjøpe en ny. Så de har en 17-åring med 44 avg i mål og ligger an til å rykke ned fra PL. :!:

 

Jeg skulle gjerne forlatt Sheffield til fordel for en av de rike klubbene, for overgangsbudsjettet man får til disposisjon er jo av en annen verden. Men ingen klubber vil ha meg som spillende trener, så jeg får ikke brukt min virtual pro, blæ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...