Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lite syk = Godt immunforsvar?

NeEeO

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nå 15år,

Helt siden fra 3.klasse eller noe har jeg nesten alltid vært frisk, gått på skolen osv. Lissom jeg har nesten ikke hatt skolefravær pga sykdom, eller noe. F.eks jeg går nå i 10.klasse helt fra 8.klasse har jeg sikkert bare hatt 0 fravær for sykdom(Men tannlege..osv har jeg hatt en del av.)

Det samme i 7, 6, 5, 4, 3..(Hadde sikkert 1 dag fravær for hvert år? ) . Men saken er at jeg aldri blir syk, f.eks hjemme..Selvom noen er forskjølet er det skjeldent jeg blir smitta.(Selvom jeg plutselig hadde forskjølelse i 9, men gikk på skolen...Var ikke sånn ekstremt..Nesa var tett..) . Ja, kanskje jeg blir syk, men jeg merker at det ikke er så veldig ofte, spessielt iforhold til de andre i klassen :O.

Den gangen i 9 jeg var forskjølet husker jeg at det vart i 1-2 måned(var sånn det føltes ut som ..tror det var 1 måned) . Tilbringer meste av dagen min inne, kan det ha noe å si? Men pleier å drive med sport 2 ganger i måneden(Inne, gymsal) .

Jeg lurte på dette fordi jeg syntes det var ganske intressant :) , VIl vite litt mer om det. Har jeg da Kraftig godt immunforsvar Forresten , nevner igjen at jeg er 15.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg godt immunforsvar siden jeg aldri blir syk? Vis ja hvorfor? hva kan være grunnen? Blir man mer syk vis man tilbringer dagen mye ute? eller er det det samme vis man er inne?

Buffy : Hehe :)

Endret av Noreply
Lenke til kommentar

Er selv nesten aldri syk og synes noen ganger det nesten er urettferdig. Andre kollegaer får masse "ekstra fridager" mens jeg må på jobb hver jæ*** dag. :D Kan telle på én hånd de dagene jeg har vært hjemme fra jobb pga. sykdom de siste 10 årene. Samme regla var det på skolen.

Andre her i huset blir sengeliggende nesten en uke mens jeg får to dager hvor jeg føler meg "litt uvél." :p

Jeg tror en annen ting er terskelen for å bli hjemme når man er syk. Jeg har alltid hatt som filosofi at så fremt jeg klarer å stå på beina så skal jeg på skole/jobb.

Jobber nå med næringsmidler så er jeg syk nå så må jeg bli hjemme enten jeg vil eller ikke. :p

Lenke til kommentar

Haha, Ownedbeef. inv_biggrin.gif

Har du overlevd noen togulykker i det siste, og er du redd for vann?

Heh? nei jeg har ikke hatt noen togulykker i det siste, nei jeg er heller ikke redd for vann.

Lol, hva skal det bety ?

Referanse til en film.

SKulle gjerne vite hva filmen het, er den spenndende? er den lære rik? xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...