Padbear Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hei, har problemer med min Texas Ti-84 plus når jeg skal bruke negativt tall først i hvilken som helst sammenheng. Skriver jeg, for eksempel, (-9)*9 får jeg syntax error osv. Noen som vet hvordan jeg kan formulere setningen/skifte instillinger for å unngå syntax error (det å putte det positive tallet først, funker ikke, og uansett er bare dette et veldig enkelt eksempel)? Er relativt ny til grafiske kalkulatorer siden jeg som oftest har brukt mathcad til å regne ut ting med. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Prøv å bruka minusknappen heilt nederst til høgre på kalkulatoren: (-) Den skal brukast når du skal ha negativt forteikn. Prøver du til dømes å skriva: 3(-)1 så får du syntax error fordi (-) er eit forteikn, ikkje eit minusteikn som blir brukt for å subtrahere. Lenke til kommentar
Padbear Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Prøv å bruka minusknappen heilt nederst til høgre på kalkulatoren: (-) Den skal brukast når du skal ha negativt forteikn. Prøver du til dømes å skriva: 3(-)1 så får du syntax error fordi (-) er eit forteikn, ikkje eit minusteikn som blir brukt for å subtrahere. takk skal du ha! Har ikke sett dette minustegnet på kalkulatoren før. På min texas var det under 3 tallet! Tusen takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå