Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC kræsjet, nå vil ikke tredjeparts programmer starte

Anbefalte innlegg

Først og fremst mistenker jeg at Flash er synderen. Tidligere i dag har maskinen kræsjet under tung flashbruk 2-3 ganger. Men da var ting som vanlig etter boot. "Kræsjet" i denne sammenheng betyr at maskinen bare slo seg av uten forvarsel. Heller ingen bluescreen. På boot spurte den om jeg ville starte på vanlig måte eller i safe mode. Jeg har valgt vanlig måte hver gang.

Men nå har følgende endringer skjedd etter boot:

- Bakgrunnsbildet er satt til standard

- Systray er kompakt, jeg pleier å la alle ikoner være synlige

- Alle objekter over "All programs" i start-menyen er nå borte, men finnes i den lange lista som kommer etter et trykk på "alle programmer".

- Stort sett alle tredjeparts programmer jeg prøver å starte, starter ikke. Dobbelklikk fører til et tiendedels sekund timeglass, så skjer ingen ting. Dukker heller ikke opp i task manager.

- Enkelte programmer som f.eks Chrome ligger ikke i kontrollpanel/programs and features, men ligger i programfilene. Det er ett av programmene som ikke starter.

- Internet Explorer vil ikke laste ned exe-filer.

- Ved høyreklikk i en mappe og mouseover på "New", kommer ingen ting. Bare en boks med "(empty)".

Det dreier seg om Windows 7 Home Premium 64-bit.

Hva kan jeg gjøre for å få ting tilbake slik det var? Trenger dere mer informasjon?

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...