Khaffner Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Først og fremst mistenker jeg at Flash er synderen. Tidligere i dag har maskinen kræsjet under tung flashbruk 2-3 ganger. Men da var ting som vanlig etter boot. "Kræsjet" i denne sammenheng betyr at maskinen bare slo seg av uten forvarsel. Heller ingen bluescreen. På boot spurte den om jeg ville starte på vanlig måte eller i safe mode. Jeg har valgt vanlig måte hver gang. Men nå har følgende endringer skjedd etter boot: - Bakgrunnsbildet er satt til standard - Systray er kompakt, jeg pleier å la alle ikoner være synlige - Alle objekter over "All programs" i start-menyen er nå borte, men finnes i den lange lista som kommer etter et trykk på "alle programmer". - Stort sett alle tredjeparts programmer jeg prøver å starte, starter ikke. Dobbelklikk fører til et tiendedels sekund timeglass, så skjer ingen ting. Dukker heller ikke opp i task manager. - Enkelte programmer som f.eks Chrome ligger ikke i kontrollpanel/programs and features, men ligger i programfilene. Det er ett av programmene som ikke starter. - Internet Explorer vil ikke laste ned exe-filer. - Ved høyreklikk i en mappe og mouseover på "New", kommer ingen ting. Bare en boks med "(empty)". Det dreier seg om Windows 7 Home Premium 64-bit. Hva kan jeg gjøre for å få ting tilbake slik det var? Trenger dere mer informasjon? Endret 22. oktober 2011 av Khaffner Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Noe har blitt skadd i Windows pga alle krasjene dine. Jeg er redd for at det enkleste er en full reinnstallasjon av os. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Minner om at Windows kan repareres med en reinstallasjon, slik at man beholder alle programmer og innstillinger. http://windowssecrets.com/top-story/win7s-no-reformat-nondestructive-reinstall/ Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 Jeg har allerede reinstallert. Reperasjon hjalp ikke, og jeg tok backup av brukermappa mi. Mye er syncet i Google Chrome, og resten er småtteri Uansett, takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå