BoRsE Skrevet 22. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Hei, snart er noen av tiårets største tittler tilgjengelige. Det nye star wars MMO, samt Battlefield 3 og mye annet grumt! Litt info: Jeg har oppgradert hovedkort, cpu (i72600k),ram (4000kroners pakketilbud på komplett) og PSU. Alt jeg trenger er derfor et skjermkort ettersom jeg har et HD 5870 kort. Dette bråker en god del, men det har holdt lenge og jeg har hatt det til reperasjon 1 gang uten ekstra kostnader. god service! Jeg ønsker å kjøpe det beste kortet og etter litt leting her og der så har jeg sett for meg at det enten blir 2xgtx580 eller 1x gtx590 vs Radeon HD 6990. Nå har det seg slik at disse kortene har vært på markedet en stund. Swtor lanseres den 22 desember og da er vell begge kortene rundt 6mndr gamle? Derfor søker jeg hjelp av erfarne hardware entusiaster. Er det for sent å gå til innkjøp av et av 3 valg alternativene? Vil det snart komme noe nytt som gjør at 5000kroner blir brukt på tull og fanterier? Er det bedre å kjøpe 2x av gtx580 framfor 1 av toppmodellene? Har lest litt tester og det virker som gtx590 har bedre støyreduksjon enn hd6990, med liten bekostning på ytelsen. Dog har jeg alltid hatt Radeon kort og stiller meg derfor skeptisk til en evt. overgang. Jeg er en framerate wh%?re og ønsker flytende animasjoner fremfor høybilde kvalitet, men begge er jo et pluss! Jeg håper i spenning på innsiktsfulle svar og drøftinger Mvh Bee Endret 22. oktober 2011 av BoRsE Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2011 2x 580 vil yte noe slikt som 15% bedre enn "toppmodellene". Personlig hadde jeg holdt ut litt lenger, kanskje kjøpt tredjepartskjøling til ditt nåværende kort, og ventet på neste generasjon som kommer på nyåret. Til tross for at kortet ditt nå har fylt to år er det enda ikke noen kort som er voldsomt mye raskere. Vent derfor til HD 7000-serien kommer ut, da spesifikt HD 7950 eller 7970, som sikkert vil levere dobbelt så god ytelse fra 5870. Lenke til kommentar
BoRsE Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 2x 580 vil yte noe slikt som 15% bedre enn "toppmodellene". Personlig hadde jeg holdt ut litt lenger, kanskje kjøpt tredjepartskjøling til ditt nåværende kort, og ventet på neste generasjon som kommer på nyåret. Til tross for at kortet ditt nå har fylt to år er det enda ikke noen kort som er voldsomt mye raskere. Vent derfor til HD 7000-serien kommer ut, da spesifikt HD 7950 eller 7970, som sikkert vil levere dobbelt så god ytelse fra 5870. Tusen takk for et herlig svar, da venter jeg litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå