ThomasMLS3 Skrevet 22. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2011 Hei! Jeg har kjøpt nytt skjermkort (ASUS Radeon HD 6990) og fikk til slutt ordnet med diverse drivere som ikke lot seg installere. Men så; ; Jeg har to skjermer. En stk BENQ G2420HDB og en stk BENQ FP202W A (henholdsvis 1920x1080 DVI og 1680x1050 VGA). VGA-skjermen vil ikke vise bilde når den er plugget til skjermkortet, som er en av fire mini-displayport-utganger. (Brukt medfølgende overgang fra mini-DP til DVI, og deretter den gamle overgangen fra DVI til VGA). Men vinduer spretter rett som det er dit skrivebordet er utvidet på VGA-skjermen uten at det vises et bilde. (Alle vinduene kommer tilbake til DVI-skjermen når jeg drar ut kabelen til VGA-skjermen). Er det noen som vet om den VGA-skjermen ikke støtter DisplayPort, som er digital kontakt, når den tidligere har virket på det forrige skjermkortet med bare DVI-utganger som igjen er minst like digital som DisplayPort? Så, er det noen som vet hva dette kan skyldes? Hilsen ThomasMLS3 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2011 DVI->VGA fungerer kun på en ren DVI-kontakt, dette fordi det er noen tilpasninger som må gjøres i signalene fra skjermkortet. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2011 Som Arni sier, det er ikke analoge signaler på Display porten, så ditt adapter vil ikke ha noen effekt der. Du må bruke overgangen på en DVI port UTEN KABEL! Eller om du vil bruke kabel så må du ha en av de dyre som har ALLE pinnene intakte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå