Patrick123 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Kort og konsist; hvorfor eksisterer det drittsekker? Jeg tenker ikke på folk som Gadaffi og Saddam, men heller vanlige folk. De som spiller enormt høy musikk, oppfører seg truende og er generellt utålelige folk. Jeg tenker heller ikke på bikere sånn som Hells Angels, osv. siden de er i en litt annen liga enn "hverdagskøddene". Sett fra evolusjonens side er jo denne oppførselen riv ruskende gal. Mennesket er et flokkdyr og den viktigste egenskapen til flokkdyr er at de kan leve sammen. Alle som tar for mye og som ikke gir tilbake blir med engang utstøtt av flokken og vil mest sannsynlig dø alene. Disse personene må da skjønne at de blir "utstøtt" av alle og må klare seg selv. De vil aldri få en godt betalt jobb, ei heller få seg noen å tilbringe livet med. Det er jo et fåtall av jordens befolkning som er slik, men hvorfor har vi noen i det hele tatt? Disse personene har (etter min erfaring) kort, piggete hår, tattoveringer, går med kjeder rundt halsen som ser mer ut som en bønnekrans, osv. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Sett fra evolusjonens side er jo denne oppførselen riv ruskende gal. Mennesket er et flokkdyr og den viktigste egenskapen til flokkdyr er at de kan leve sammen. Alle som tar for mye og som ikke gir tilbake blir med engang utstøtt av flokken og vil mest sannsynlig dø alene. Sett fra evolusjonens side er denne oppførselen fordelaktig. En slik "drittsekk" vil fort være den som leder folk, og hvis han er aggressiv, vil ikke folk tørre å utfordre ham. Men så lever vi heller ikke i steinalderen lenger. 2 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Sett fra evolusjonens side er jo denne oppførselen riv ruskende gal. Mennesket er et flokkdyr og den viktigste egenskapen til flokkdyr er at de kan leve sammen. Alle som tar for mye og som ikke gir tilbake blir med engang utstøtt av flokken og vil mest sannsynlig dø alene. Sett fra evolusjonens side er denne oppførselen fordelaktig. En slik "drittsekk" vil fort være den som leder folk, og hvis han er aggressiv, vil ikke folk tørre å utfordre ham. Men så lever vi heller ikke i steinalderen lenger. Men bare i en kort stund. Mennesker er generellt sett gode til å identifisere snyltere o.l. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Den vestlige verden fungerer slik at hvis man er villig til å tråkke på andre, så kommer man seg langt. De rike er ofte rasshøl, bare i en annen innpakning enn de du beskriver. 1 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Men bare i en kort stund. Mennesker er generellt sett gode til å identifisere snyltere o.l. I teorien, ja. I virkeligheten er det ikke nødvendigvis slik Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Så folk er drittsekker om de spiller høy musikk? Og da får de ingen livspartner eller godt betalt jobb? Er det mulig? 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Så folk er drittsekker om de spiller høy musikk? Og da får de ingen livspartner eller godt betalt jobb? Er det mulig? Les hele posten og ikke en og annen setning. 1 Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Handler denne tråden om rånere? Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Alle vet jo at det er drittsekkene som får ting slik de ønsker Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Pja, et par tre punkter som ramler inn... 1 - mentale skylapper/confirmation bias. Mennesker har lett for å filtrere ut ting som ikke passer med oppfatningene de har på innsiden av hodet, så en "drittsekk" kan fort ledes til å tro at han er helten så lenge ingen utfordrer ham. Hvis det i tillegg fungerer noenlunde greit i hverdagen hans vil det gjerne forsterke denne forestillingen. 2 - ansvarsfraskrivelse/projisering. Dette er en forholdsvis vanlig forsvarsmekanisme, der en ser seg selv som feilfri og det er alle de andre som er idiotene. 3 - selvtillit/egoboost. Man får et kick ut av å være en kødd og skape reaksjoner, og i en del tilfeller brukes det for å dekke over og kompensere for usikkerhet og lavt selvbilde. Mine 2 cent. Endret 22. oktober 2011 av Raven_Heart 3 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Var gjennom en drittsekkperiode første året på vgs. Kom ut av en skole jeg egentlig hadde blitt sett ned på og hakket på over flere år, og jeg følte jeg hadde en ny start hvor jeg kunne plassere meg øverst på rangstigen. Så det endte med at jeg ble helt idiot, lekte hanen på haugen, var frekk i kjeften, spredde kvalme og gjorde livet surt for veldig mange. Jeg trodde da at jeg ble populær, men så i ettertid at jeg var forhatt av mange, og de jeg hang konstant med var et par tapere som følte seg på toppen av å være med meg. Heldigvis skjønte jeg litt etterhvert, og forsto at veien til populæritet er å dra andre opp i steden for å skyve alle andre ned Så jeg tror mange drittsekker egentlig bare er veldig gale etter populæritet og ikke kjenner til hvordan man blir det. Etter hvert blir man blind og faktisk ser på seg selv som den øvre klassen, enda man går rundt og driter seg ut 24/7. Jeg er ihvertfall veldig glad for at jeg klarte å se hva jeg gjorde mot meg selv 2 Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Så folk er drittsekker om de spiller høy musikk? Og da får de ingen livspartner eller godt betalt jobb? Er det mulig? Les hele posten og ikke en og annen setning. Poenget mitt var at selv drittsekker har kjerring og utdannelse/jobb. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 De vil aldri få en godt betalt jobb, ei heller få seg noen å tilbringe livet med. Tjaaa...dei fleste advokatar, politikarar, aksjemeklarar og finansrøkla forøvrig er drittsekkar. Dei har godt betalte jobbar, og finn som oftast nokon å tilbringe livet med. Opptil fleire faktisk, då livsstilen og arbeidsmengda til desse drittsekkane som oftast fører til skilsmisse før fylte førti. Så er det påan igjen med ei under 30 etc etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå