Gå til innhold

Pc spill med håndkontroller støtte liten?

Anbefalte innlegg

Trodde dem fleste fps/rpg spill hadde håndkontroller støtte men det var ikke mange av mine pc spill som hadde støtte for Microsoft sin kontroller..

Hadde tenkt å legge meg godt til rette her å spille Modern Warefare 2,Black Ops på pc via kontroller jeg...men det går jo ikke.

Er det virkelig så få spill som har støtte for dette?

Av dem jeg har sjekket som jeg eier så er det bare Rage og The Witcher 2 som har støtte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viser seg jo at det er så si kun spill merket med Games for Windows som har støtte for håndkontroller. Her har jeg etter flere år lest folk som sier det ikke er noe problem å spille pc spill i sofaen, bare å koble på en kontroller.

Vel hjelper lite det når så få spill (ihvertfall blant dem jeg spiller) som faktisk støtter den...så da er det argumentet knust en gang for alle.

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager vil du spille spill på PC med en håndkontroller? Er jo som å ville spille golf med en håv, eller spille fotball med en bowlingball.

Hvis greia er at du ikke har konsoll, så skjønner jeg det forsåvidt, men en konsoll er ikke en sååååå stor investering.

Edit: Og før alle disse "Jeg vil ligge i sofaen og slappe av" argumentene kommer, så slapper nok de fleste best av med overlegen kontroll med mus og tastatur i en god stol.

Endret av radiohodet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spiller du multiplayer?

Ser på konseptet å spille online FPS på PC med håndkontroller som å skulle delta på olympisk hekkeløp i rullestol. :p

Det må da føles ekstremt handicappet, kan ikke fatte at noen har lyst til det engang, no offence!

Lenke til kommentar

Hvorfor skal alltid en eller annen komme med mindre respektfulle kommentarer om hva for slags tufs noen er for at de ikke vil bruke keyboard og mus?

Unngår selv å spille PC-spill med mus og tastatur. Tro det eller ei, men jeg greier ikke å føle meg helt avslappet når jeg sitter foran et PC-bord. Dels er det fordi sittestillingen ikke er så jævlig behagelig, dels er det fordi det gir assosiasjoner til jobben (hvor jeg får nok av å sitte bak et skrivebord) og dels er det fordi det rett og slett er mer fysisk krevende å bruke mus og tastatur.

Ja, det er fint med presisjonen en mus gir deg men hva hjelper det om jeg vil ligge på sofaen og vandre ørten mil i fallout på en 42 tommers skjerm? Kanskje kroppen og psyken din er såpass mer fleksibel enn min at du ikke forstår hva jeg babler om, men kan love deg at jeg finner det langt mer behagelig å spille spill med gamepad.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal alltid en eller annen komme med mindre respektfulle kommentarer om hva for slags tufs noen er for at de ikke vil bruke keyboard og mus?

Unngår selv å spille PC-spill med mus og tastatur. Tro det eller ei, men jeg greier ikke å føle meg helt avslappet når jeg sitter foran et PC-bord. Dels er det fordi sittestillingen ikke er så jævlig behagelig, dels er det fordi det gir assosiasjoner til jobben (hvor jeg får nok av å sitte bak et skrivebord) og dels er det fordi det rett og slett er mer fysisk krevende å bruke mus og tastatur.

Ja, det er fint med presisjonen en mus gir deg men hva hjelper det om jeg vil ligge på sofaen og vandre ørten mil i fallout på en 42 tommers skjerm? Kanskje kroppen og psyken din er såpass mer fleksibel enn min at du ikke forstår hva jeg babler om, men kan love deg at jeg finner det langt mer behagelig å spille spill med gamepad.

Er fantastisk enig i alt det her. Det er en merkelig greie som har skjedd de siste åra, hvor en del forestiller seg at PC = mus+tastatur. I "gamledager" hadde flere folk gamepads og joysticks til bilspill, flyspill etc. Nå har det blitt en slags misforstått prestisje i at alt skal gjøres med mus og tastatur... Analogstikker, folkens! WASD er på langt nær best til alt.

Heller ikke all spilling er kompetativ. Om jeg har lyst til å bruke en krøkkete kontroller på singleplayerspill er vel det mitt problem? Alle forstår at de hadde blitt grusa i PC versjonen av BF3 om de hadde brukt gamepad, men det har ikke noe med saken å gjøre. Det er ikke det som er poenget.

PC som spillplattform har så uendelig mye å gi, ikke bare mtp grafikk. Alt mulig rart av ekstrautstyr kan kobles til, noe som i alt for liten grad utnyttes. Er mange spill jeg kun spiller på konsoll pga. akkurat det her. Det er hoppende uaktuelt å spille f.eks et bil- eller flyspill med tastatur. Denslags skal skje fra soffan, og da er det gamepad e.l. som gjelder.

Mange bra spill fungerer absolutt best med mus og tastatur, men det er på langt nær alle. Skulle gjerne sett bedre støtte for alternativer på en del PC-spill. (snakker da eksempelvis ikke om RPS eller MMOs)

Lenke til kommentar

Bruker Xbox 360 kontrolleren så ofte det går ann (i singelplayer). Ikke bare når jeg ligger i sofaen heller, men også sittende forans skjermen. Spilte crysisspillene slik bl.a. Nyeste nå er Battlefield 3. Problemet er disse såkalte quick timed eventes, hvor man i en cut scene skal trykke diverese for å slåss, komme seg løs osv... her virker ikke gamepadn og jeg må plutselig trykke venstremuseknapp, E-tasten osv.. i steget for de respektive knappene på kontrolleren. Ellers virker det knall. I multiplayer derimot bruker jeg mus/tastatur.

Lenke til kommentar

Er nok mer overasket enn sint. Også tror jeg at det er mange som kun spiller FPS og dermed antar at man skal spille FPS på PC med kontroller.

De gangene jeg har prøvd FPS på konsoll så har det endt med at jeg virkelig må puste tungt og telle til 10 for å unngå å kaste den ubruklige kontrollen i veggen! Å tanken på at noen vil utsette seg for noe sånt frivillig er uforståelig. :)

Men samtidig så ser jeg at mange spill er bedre med kontroller. Er vel nettopp derfor jeg har konsoll i tillegg til pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...