Dinoinho Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hei. Jeg skal prøve å forklare på en lettest måte, så det blir lettere å få hjelp. Jeg har overtatt ett tekstbasert spill. Men det viste seg å ikke bli bare, bare. Snakket med utvikleren om feilen, som er warning: session_start (); og Warning: Cannot modify header information. Han sa at det hadde noe med php versjon å gjøre. Jeg fikk tak i xampp med php versjon 5.2.4 som jeg trenger. Men uten hell. Fortsatt samme problemer. Spurte han om oppsettet han brukte på sin server, noe han ikke vil svare på. Eller om det er noe som må skrues av eller på i php versjon, om det er mulig. Jeg har googlet etter begge feilene i flere dager nå, og prøvd alt som jeg leser om. Men kommer ikke videre. Leste også noe om at overflytting til ny server kan skape problemer. Med tanke på whitespace og utf-8 format. Whitespace er jeg litt usikker på. Hvor jeg skal se. Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\xampp\htdocs\Funksjoner.php:2) in C:\xampp\htdocs\Annensider\Abc_login.php on line 102 Koden i Abc_login.php på linje 102 er: Header("Location: game.php"); Håper noen kan hjelpe meg der ute? Mvh Dino. Abc_login.php Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Se over filene dine etter en blank linje eller et space etter ?> på slutten lagrer du som utf-8 med en dårlig editor kan du også få feilen Endret 22. oktober 2011 av cruzader Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Det finnes x-antall personer som får samme feilmelding som deg, med minst like mange forslag til hva som er problemet. Søk, og eg er overbevist over om at du finner løsningen på problemet ditt. Hint, det står i feilmeldingen. Når det er sagt, når du skal feilsøke PHP, og trenger hjelp, er det alltid greit å inkludere linjene både før og etter. Selve feilen er sjeldent på den linjen som det henvises til, men det ble først en feil når PHP-tolken kom dit. Lenke til kommentar
Dinoinho Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Det finnes x-antall personer som får samme feilmelding som deg, med minst like mange forslag til hva som er problemet. Søk, og eg er overbevist over om at du finner løsningen på problemet ditt. Hint, det står i feilmeldingen. Når det er sagt, når du skal feilsøke PHP, og trenger hjelp, er det alltid greit å inkludere linjene både før og etter. Selve feilen er sjeldent på den linjen som det henvises til, men det ble først en feil når PHP-tolken kom dit. Men derfor jeg la til filen det gjaldt også. Istedet for å poste hele koden. Håper det hjelper, eller må jeg poste hele koden? Lenke til kommentar
Dinoinho Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Se over filene dine etter en blank linje eller et space etter ?> på slutten lagrer du som utf-8 med en dårlig editor kan du også få feilen Bruker notepad++, og lagrer filene i formatet som heter utf-8 uten BOM. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 For og gjenskape det må man nesten ha alle filene som brukes av includes etc også. Raskeste er nok bare ta kontakt med vedkommende som laget scriptene. Lenke til kommentar
Dinoinho Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) For og gjenskape det må man nesten ha alle filene som brukes av includes etc også. Raskeste er nok bare ta kontakt med vedkommende som laget scriptene. Har vært i kontakt med han, men han var ikke villig til å sjekke det. Derfor måtte jeg ty til dette forumet. Men har det noe å si med php versjon? Evt innstillinger i php? Holdt på med dette i noen dager nå, uten å få fikset det. Begynner å bli frustrert. Endret 22. oktober 2011 av Dinoinho Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Er tabulatorer fremfor alle "<?php". De skal ikke være der. Lenke til kommentar
Dinoinho Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Er tabulatorer fremfor alle "<?php". De skal ikke være der. Aha. Da begynner jeg med å fikse det først. Endret 22. oktober 2011 av Dinoinho Lenke til kommentar
Dinoinho Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Er nok mere som ligger bak. Kan det også komme av mangel av filer og tekst? Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg tror problemet kommer av at du på linje fire skriver ut HTML-kode, og etter at noe er skrevet ut, så kan du ikke redirecte med Header(location:...). Lenke til kommentar
Dinoinho Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Kan php versjon og mysql versjon ha noe å si? Evt noen innstillinger noe sted? Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Nei. Svaret står i første post: (Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\xampp\htdocs\Funksjoner.php:2) in C:\xampp\htdocs\Annensider\Abc_login.php on line 102) Du kan ikke sette headere etter at du har begynt å sende output. I feilmeldingen står det at output startet på linje 2 i C:\xampp\htdocs\Funksjoner.php. En quickfix hvis du ikke gidder å modifisere koden er å sette ob_start(); helt i begynnelsen av scriptet ditt før noe output starter. Lenke til kommentar
Dinoinho Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 Men greia er at han jeg fikk spillet av, på han sin server funket spillet. Og så skal det ikke funke for meg uten å modifisere. Da må det jo ligge andre ting bak til at det ikke funker? Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Kanskje han har "output_buffering = On" i php.ini Lenke til kommentar
Dinoinho Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Manglet noen filer og diverse. Men tusen takk for all hjelp alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå