jaakervik Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Ikke gå kurs om det er gratis engang.. Vær deg selv, 1000 ganger bedre Jeg får en ubendig trang til å slå noen hver gang jeg leser eller hører "vær deg selv." Det blir sikkert sagt i beste mening, men det stiller i samme klasse som å ta med seg en som ikke kan svømme ut til midten av Oslofjorden for så å tuppe vedkommende over bord og rope "det er bare å bevege armene og beina!". Lite matnyttig, med andre ord. Hvorfor? Vel, for det første fordi de fleste vil tolke "vær deg selv" som "fortsett i samme spor", til tross for heller magre resultater hittil. Dette har lett for å skape en ond sirkel der man ikke får resultater, og prøver den nåværende strategien enda hardere fordi man er overbevist om at man er "seg selv" og at det er innsats som mangler. Dette leder meg inn på punkt nummer to, som er at de som sliter på dette området i mange tilfeller ikke er seg selv. De er dominert av frykt, feilaktige tankemønstre, uproduktive strategier, antagelser og ideer om hvordan ting fungerer som i de fleste tilfeller er brutal skivebom. Jeg har for eksempel registrert at mange som sliter med damer trekker fram at de er "snille", men at det ganske kjapt kommer fram at de er snille fordi de vil bli likt og således behandler snillhet som en handelsvare de forsøker å bytte til seg kjæreste/sex/whatever med. Man kan jo såklart argumentere med at det å få pult ei dame fordi hun føler hun skylder deg det siden du spanderte middag til tre laken ganske opplagt er en usunn strategi, men i de fleste tilfeller vil du bli møtt med "men det er sånn jeg er" og/eller en armlang liste med begrunnelser og rasjonaliseringer for hvorfor de gjør som de gjør. Derfor syns jeg "vær deg selv" er et hysterisk dårlig råd. Neil Strauss var kanskje en klovn, men han hadde rett i en ting: "Vær ditt beste selv" er mye bedre. funker fett for meg Ikke gå kurs om det er gratis engang.. Vær deg selv, 1000 ganger bedre Jeg får en ubendig trang til å slå noen hver gang jeg leser eller hører "vær deg selv." Det blir sikkert sagt i beste mening, men det stiller i samme klasse som å ta med seg en som ikke kan svømme ut til midten av Oslofjorden for så å tuppe vedkommende over bord og rope "det er bare å bevege armene og beina!". Lite matnyttig, med andre ord. Hvorfor? Vel, for det første fordi de fleste vil tolke "vær deg selv" som "fortsett i samme spor", til tross for heller magre resultater hittil. Dette har lett for å skape en ond sirkel der man ikke får resultater, og prøver den nåværende strategien enda hardere fordi man er overbevist om at man er "seg selv" og at det er innsats som mangler. Dette leder meg inn på punkt nummer to, som er at de som sliter på dette området i mange tilfeller ikke er seg selv. De er dominert av frykt, feilaktige tankemønstre, uproduktive strategier, antagelser og ideer om hvordan ting fungerer som i de fleste tilfeller er brutal skivebom. Jeg har for eksempel registrert at mange som sliter med damer trekker fram at de er "snille", men at det ganske kjapt kommer fram at de er snille fordi de vil bli likt og således behandler snillhet som en handelsvare de forsøker å bytte til seg kjæreste/sex/whatever med. Man kan jo såklart argumentere med at det å få pult ei dame fordi hun føler hun skylder deg det siden du spanderte middag til tre laken ganske opplagt er en usunn strategi, men i de fleste tilfeller vil du bli møtt med "men det er sånn jeg er" og/eller en armlang liste med begrunnelser og rasjonaliseringer for hvorfor de gjør som de gjør. Derfor syns jeg "vær deg selv" er et hysterisk dårlig råd. Neil Strauss var kanskje en klovn, men han hadde rett i en ting: "Vær ditt beste selv" er mye bedre. funker fett for meg og om du skal ha en dame som liker deg er det nødvendig.. Endret 1. november 2011 av jaakervik Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 funker fett for meg og om du skal ha en dame som liker deg er det nødvendig.. Jeg føler at dette ikke kommer noen vei. Problemet med dette er at det ikke fungerer for alle å "være seg selv". Om man har det grunnleggende sosiale inne(og gjerne litt til, som jeg tipper at du har), greier man å se en helhet i det sosiale spillet og når man sjekker opp jenter. Helhetsforståelsen er noe som bygger seg opp gjennom hele livet, etter medfødte egenskaper og etter hvor mye/bra sosialt samvær man har hatt. For å få frem poenget, folk som er født med "dårlige" sosiale evner og som har hatt lite sosialt samvær, vil ikke ha den samme forståelsen som en som fungerer bra sosialt. Å si "vær deg selv" vil da være et lite fungerende tips, fordi de som sliter sosialt ikke vil ha den samme grunnleggende forståelsen som gjør at det fungerer å være slik de er. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Funker sikkert for en dag, men er det ikke vanskelig å ikke være seg selv over tid dersom du faktisk liker en jente og hun faller på falske premisser? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Altså: Det er imponerende i seg selv å IKKE prøve å imponere! Men da imponerer du hun jo! :!: Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Ah luiz. Jeg håper du blir bannet en dag. Du er en pest å plage. Og gjøre narr av jomfru i nød fyren? Du er jo enda verre enn han, bare at du tror at du vet alt om jenter og slikt - når du er ukysset og jomfru. Kanskje deg dagbladet skal kontakte når neste sesong av jomfru i nød kommer? 2 Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Nei, folkens! Vi må huske at han er sjekkeguru! Vi burde be til han og be om hans aller største hemmeligheter! Han har tross alt lest litt i en bok! Man kan ikke kalle seg lege, bare fordi man har kjøpt seg plaster på apoteket. Man kan ikke kalle seg sjekkeekspert av å lese en bok, selv om man har sosial angst og sikkert aldri hatt en kjæreste Endret 1. november 2011 av Mads7 Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Hadde vært knall med noen instruksjonsvideoer av Lûïz Ângêl Zâpïcô Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 jeg må spør er denne luis angel wendelinio ? navnhistorikken finner jeg ikke, men begge var ekstreme trollere som heide på arsenal -sherlock er på saken Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Det er nok han ja, samme bursdag og tror nok det også er Yamas. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 han har virkelig kommet seg må jeg si, føltes mer eller mindre som i går at jeg leste yamas postene om at han ikke hadde noen venner og ingen å snakke med på skolen og boom nå er han sjekkeguru, burde skrives bok om slikt. Lenke til kommentar
Lûïz Ângêl Zâpïcô Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Bare spør meg om råd, jeg er sjekkeguru, men har ikke fått tilliten deres til å vise det. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Bare spør meg om råd, jeg er sjekkeguru, men har ikke fått tilliten deres til å vise det. ... fordi du ikke er sjekkeguru. Du har ikke vist noenting av referanser, og du kommer med bare vrøvl. Disse "rådene" dine, og all "Infoen" du kommer med ang jenter og sjekking, er du ikke alene om å ha. Ikke tro at du er den eneste i hele verden som har lest den ene boka du har lest. Og man lærer mye mer av å gjøre ting ute i feltet, dvs å faktisk prate med disse skumle jentene. Ikke bare sitte inne foran pcen med potetgull og sjokolade, og tro at du er Don Juan. Du tror du kan alt om jenter, men i virkeligheten kan du svært lite. Du viser iallefall ikke at du kan noe. Har du noen gang hatt kjæreste? Eller i det hele tatt fått et blikk fra en jente? Og du sier at man ikke skal imponere? Du går rundt og skrøner om at "jeg er sjekkeguru, jeg kan alt, spør MEG og ingen andre. Og oppfører jenta seg annerledes enn det jeg sa, er det noe galt med jenta". Du prøver å imponere, skryte til deg kunnskap og status. Statusen din er derimot i bunn, og du har vel lest at folk med dårlig sosial status ikke klarer få seg dame. Noe å tenke på. Endret 2. november 2011 av Mads7 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Det er nok han ja, samme bursdag og tror nok det også er Yamas. Og Zinoy. Og opprinnelig gjesten Usikker gutt. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Ja. Han burde skjønne at alle her synes han er irriterende, og at det er rart han ikke har blitt permbanna enda. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Det finnes et bra datingkurs fra TKFN! Dersom dere følger det blir det kjæreste og mus på dere. :!: link Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Det finnes ett vell av mer eller mindre gode tips og tricks for å "få mus", eller les. "oppmerksomhet" Det beste jeg har fått med meg er ganske enkelt: "Hold kjeft", og forhold deg til at du har bare en munn men to ører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå