Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er et sjekkekurs verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Han har sikkert 1000 ganger større sjanse på å få dame som deg, Wendelinho.

Nei, det er ikke verd det. Jeg har ikke deltatt på noe slikt selv, men jeg tror ikke de sitter på noen fasit eller kan lære deg noe du kan lære på egenhånd, gratis. Mennesker har tross alt formert seg i årtusener uten sjekkekurs.

Det er ikke noe fasit, men de hjelper deg med en "modell" av hvordan man skal sjekke. Man får erfaring selv, og bygger dette opp på teori som de har lært. Hva om man gjør ting feil som man ikke legger merke til selv?

Alle har sine preferanser og personligheter. Så hva er egentlig feil? Selvfølgelig er det noen ting som sjelden vil falle i god jord, men jeg vil ikke sette min lit til såkalte PUA-er som skal bedømme hva som er rett og galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mange som sier det, og det er jo forsåvidt det man må gjøre også. Men man kan forbedre seg i ting, som gjør at man fremstår mer vellykket/selvsikker/hva det måtte være.

Opp igjennom livet lærer man seg å være effektiv, ta snarveier som er bedre enn å kjøre vanlig prosedyre, og gjøre ting på en bedre måte. Sjekkeskole er vel ikke å lære seg masse sjekkereplikker, som "Gjorde det vondt da du falt fra himmelen? For du er pen som en engel" o.l.

Der lærer man seg hvordan man oppfører seg naturlig, og lærer seg å effektivisere seg, og igjen gjøre ting på en bedre måte enn før. Derfor tror jeg man kan lære en del ved å gå på sjekkeskole.

Men man blir ikke Brad Pitt av å være der en helg. Man blir ikke sjekkeguru av å være der en helg. Man blir heller ikke sjekkeguru av å lese et par bøker, slik som trådstarter tydeligvis er. Det er noe helt annet når man kommer ut i feltet. Alt fungerer perfekt så lenge det er teoretisk. Men når det kommer i praksis, er det en helt annen ting.

Det er synd at folk tror de kan alt om jenter ved å lese "The Game". Jeg har lest den jeg også. For meg var det mer som en motivasjonsbok. Jeg leser heller om kroppspråk, alpha male-bøker etc. Men herregud, jeg er da ingen ekspert på dette pga disse bøkene. Jeg leser ikke disse og går rundt og skryter av det. Jeg leser fordi jeg synes psykologi er interessant, og det er morsomt å se hvordan folk kan lese hverandre ved hjelp av kroppspråk.

Jeg pleier å lese litt, og prøver det som står i boka i praksis. Når jeg ser at dette fungerer, legger også andre folk merke til det. De tror at jeg kan alt om jenter, og blant gutta er jeg blitt en slags player. Men det er også pga jeg prøver å ha en god tone med alle. Ikke fordi jeg prøver meg på alle. Det morsomme er at de ser at det jeg gjør ubevisst og bevisst faktisk fungerer på jenter. Derfor pleier de å spørre meg om ting. Noe jeg synes er morsomt, med tanke på den lille erfaringen jeg har.

Mitt beste tips (som fungerer utmerket for min del, men kan være vanskelig å få til for noen): Ikke tenk på at du skal sjekke opp den jenta du har sett deg ut. Tenk heller at du skal prøve den og den teknikken (IKKE ferdigpuggede sjekkereplikker!), og se om det fungerer. DRIT i å tenke at du skal ha deg en kjæreste. Tenk heller at du skal lære og feile. Om du feiler; hva så? Går livet under? Nei!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det de gjør på sjekkekurs er at de lærer deg et par knep. På slutten av kurset skal du liksom avta "eksamen" og skaffe deg ligg på et utested.

Dette er selvfølgelig planlagt på forhånd hvilket utested, og berta som "tilfeldigvis" blir valgt ut som game er selvfølgelig en babe som jobber sammen med gutta.

Du får snøret i bånn fordi alle triksene selvfølgelig fungerer, gutta er et par kr. rikere og du sitter igjen med en god selvfølelse.

That's it. :)

Lenke til kommentar

Det de gjør på sjekkekurs er at de lærer deg et par knep. På slutten av kurset skal du liksom avta "eksamen" og skaffe deg ligg på et utested.

Dette er selvfølgelig planlagt på forhånd hvilket utested, og berta som "tilfeldigvis" blir valgt ut som game er selvfølgelig en babe som jobber sammen med gutta.

Du får snøret i bånn fordi alle triksene selvfølgelig fungerer, gutta er et par kr. rikere og du sitter igjen med en god selvfølelse.

whaaat, de kjøper deg ei hore? hørtes plutselig ikke så ille ut disse greiene ^^

Lenke til kommentar

Ikke gå kurs om det er gratis engang..

Vær deg selv, 1000 ganger bedre :thumbup:

Jeg får en ubendig trang til å slå noen hver gang jeg leser eller hører "vær deg selv."

Det blir sikkert sagt i beste mening, men det stiller i samme klasse som å ta med seg en som ikke kan svømme ut til midten av Oslofjorden for så å tuppe vedkommende over bord og rope "det er bare å bevege armene og beina!". Lite matnyttig, med andre ord.

Hvorfor?

Vel, for det første fordi de fleste vil tolke "vær deg selv" som "fortsett i samme spor", til tross for heller magre resultater hittil. Dette har lett for å skape en ond sirkel der man ikke får resultater, og prøver den nåværende strategien enda hardere fordi man er overbevist om at man er "seg selv" og at det er innsats som mangler.

Dette leder meg inn på punkt nummer to, som er at de som sliter på dette området i mange tilfeller ikke er seg selv. De er dominert av frykt, feilaktige tankemønstre, uproduktive strategier, antagelser og ideer om hvordan ting fungerer som i de fleste tilfeller er brutal skivebom.

Jeg har for eksempel registrert at mange som sliter med damer trekker fram at de er "snille", men at det ganske kjapt kommer fram at de er snille fordi de vil bli likt og således behandler snillhet som en handelsvare de forsøker å bytte til seg kjæreste/sex/whatever med.

Man kan jo såklart argumentere med at det å få pult ei dame fordi hun føler hun skylder deg det siden du spanderte middag til tre laken ganske opplagt er en usunn strategi, men i de fleste tilfeller vil du bli møtt med "men det er sånn jeg er" og/eller en armlang liste med begrunnelser og rasjonaliseringer for hvorfor de gjør som de gjør.

Derfor syns jeg "vær deg selv" er et hysterisk dårlig råd. Neil Strauss var kanskje en klovn, men han hadde rett i en ting: "Vær ditt beste selv" er mye bedre.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Merkelig, jeg hadde ingen slik "eksamen" og på siste dagen var vi fire mannfolk som satt rundt et bord og diskuterte såpass forskjellige ting som mote, hvordan takle angst for å snakke med fremmede og framtidige mål. Var de jeg var hos useriøse, kanskje?

Lenke til kommentar

Jenter hater gutter som skal imponere!

Man kan imponere indirekte og ubevisst ikke-verbalt kommunikasjonsmessig uten å måtte skryte.

Men jenter liker generelt sett at gutten bare ikke er rar, og heller viser KUN de positive sidene ved seg.

Det er imponerende nok å ikke være som 1,000,000 andre på din alder som prøver å imponere.

Altså: Det er imponerende i seg selv å IKKE prøve å imponere!

Lenke til kommentar

1. Jenter hater gutter som skal imponere!

2. Man kan imponere indirekte og ubevisst ikke-verbalt kommunikasjonsmessig uten å måtte skryte.

3. Men jenter liker generelt sett at gutten bare ikke er rar, og heller viser KUN de positive sidene ved seg.

4. Det er imponerende nok å ikke være som 1,000,000 andre på din alder som prøver å imponere.

Altså: Det er imponerende i seg selv å IKKE prøve å imponere!

1. Stemmer forsåvidt.

2. Ja, men uansett hvor mange voksenord du bruker: de imponerer. Selv om det er ubevisst.

3. Hva definerer en positiv side? Er det positivt å gråte foran alle guttene når Twilight-filmen går? Er det positivt å være svær og sterk, når jenta liker små, pinglete gutter?

4. Nei, det er det ikke. For man legger ikke merke til folk som ikke imponerer (når man snakker om imponering), altså en nøytral/ingen følelse. Men man legger merke til gutter som faktisk prøver. Altså en negativ følelse (og i noen tilfeller en positiv følelse).

Lenke til kommentar

Jeg sier alltid dumme ting som jeg vet er dumme, men jeg klarer ikke å dy meg noen ganger. F.eks så sa jeg til en jente jeg ikke hadde sett på en stund at hu hadde lagt på seg litt. Hu ble seff pissed, og jeg var sikkert klar over det, men jeg bare følte for å si det allikevel. er det noe galt med meg?

Lenke til kommentar

@Raven_Heart: hvordan synes du sjekkeskolen fungerte for deg? Og hvilken skole var det?

Jeg tok et kurs hos et selskap som heter Gode Vibber.

Totalt sett vil jeg si det fungerte svært bra, da de lå helt i forkant av den etablerte teorien på det tidspunktet jeg tok kurset (februar 2008), tilpasset både teori og praksis til det nivået jeg lå på og hele tiden ga meg små dytt uten å pushe så hardt at det endte opp med å bli demotiverende.

Den eneste "haken" for meg var at jeg hadde en del ubevisste sperrer som hindret meg fra å bruke lærdommen effektivt, men det vil jeg si lå helt og holdent på mine skuldre og ikke var noe de som sto for kurset kunne lastes for. Det var og derfor jeg skrev i denne posten at hvis man har dyptgående psykologiske problemer så bør man få bukt med de før man tyr til sjekkekurs, men det blir kanskje litt OT i forhold til spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...