Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er et sjekkekurs verdt pengene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv tatt et sånt kurs, og jeg vil definitivt si det er verdt pengene.

 

Det er imidlertid et par "men" her ...

 

Har du f eks dyptgående psykologiske problemer som hindrer deg i å få napp, type gammelt rask som ligger igjen etter barndommen, mobbing etc så få bukt med de først. Jeg har registrert en del som oppfatter damer som en magisk pille, a la "hvis jeg bare får kjæreste så vil alle de andre problemene på magisk vis fordampe." Det er totalt feil, kort og godt.

 

Den andre haken er at hvis du ikke er forberedt på å jobbe med teorien og verktøyene du får så kan du likså godt dra penger ned i dass. Du får en del grunnleggende teknikker og teori om hvordan instruktørene mener ting fungerer, men du må tilpasse dette til deg selv og din egen stil. Dette tar fort noen måneder, avhengig av hvor lett man "tar" ting, og ting kommer svært sjelden rekende av seg selv. Jobbjobbjobb.

 

Når det gjelder prisen; vel, du skal lære deg å behandle og samspille med stort sett alle mennesketyper på denne planeten, helst få pult en del av de, ikke gå på trynet foran studentene og generelt være på topp helg etter helg. I tillegg er det ideer som skal omsettes i forståelig teori, man må holde seg oppdatert om hva som skjer og bryte ned sjekkeprosessen til noe som selv en som kanskje aldri har fått så mye som et kyss kan forstå og sette ut i livet.

I tillegg må man holde det sosiale ved like og helst være ute og snakke med mennesker noen kvelder i uka, og det er i det hele tatt sinnsykt mye arbeid som ligger bak når man setter disse kursene ut i livet. Det er iallfall min teori.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jenter er et fag man må lære seg å forstå.

Jenter er ikke et fag, de er et annet individ. Sorry men dersom folk ser på jenter som et fag, vil man ikke ha sjans.

Jenter er ikke et uoppnåelig vesen slik alle skal ha det til, ei jente puster og spiser på samme måte som en mann. Dersom man klarer å snakke til en mann, er det bare å snakke til ei jente på samme måte...

 

For å bli kjent med jenter er det bare å snakke med dem når det er jenter i nærheten, la oss si du er på skolen: Læreren gir deg en oppgave hvor dere skal jobbe sammen i to og to eller i grupper. Du kan like gjerne spørre en jente som en gutt. Hun vil ikke tro du er ute etter et forhold bare fordi du spør om dere skal jobbe sammen! Dersom du er ute etter et forhold kan du bare glemme sjekke replikker du ser på film, bare oppfør deg som du er til vanelig, mot dine guttevenner. Dersom du føler deg som en geek, og har interesse for pc så snakk om det. Hun vil sannsynelig bare synes det er spennede, og kanskje litt søtt. Fordi det er slik du er, neste gang hun har et problem med pcen kanskje hun ringer til deg? Da har du en fin mulighet til komme hjem til henne.

 

Det er ikke slik som i film hvor to stykken ser på hverandre, de utveksler noen kule ord og kysser...

Ofte tar det litt tid, man skal gjerne bli kjent med hverandre og man finner på ting sammen. Så plutselig en dag kommer kysset helt naturlig og litt senere blir det facebook official.:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke verd det. Jeg har ikke deltatt på noe slikt selv, men jeg tror ikke de sitter på noen fasit eller kan lære deg noe du kan lære på egenhånd, gratis. Mennesker har tross alt formert seg i årtusener uten sjekkekurs.

 

Jenter er et fag man må lære seg å forstå.

 

Hvordan gikk det forresten med stilen din?

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke verd det. Jeg har ikke deltatt på noe slikt selv, men jeg tror ikke de sitter på noen fasit eller kan lære deg noe du kan lære på egenhånd, gratis. Mennesker har tross alt formert seg i årtusener uten sjekkekurs.

 

Det er ikke noe fasit, men de hjelper deg med en "modell" av hvordan man skal sjekke. Man får erfaring selv, og bygger dette opp på teori som de har lært. Hva om man gjør ting feil som man ikke legger merke til selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...