Halfedge Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Oppdaget en skade i et vinterdekk og lurer på om jeg må eller bør skifte det. "Flengen" er nesten 3 cm lang, ca 1 cm dyp og går ca 3 mm under overflaten. Se vedlagte bilder. Jeg kan ikke se "coorden" i dekket når jeg holder skaden oppe. Dekket er produsert for snart 4 år siden og har gått 3 vintersesonger. Det er 5-6 mm igjen på dekkene, så jeg hadde egentlig tenkt å la dekkene gå èn sesong til. Dekket har dimensjon 225/50x17 og er Continental - ContiVikingContact 3. Setter stor pris på tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Oppdaget en skade i et vinterdekk og lurer på om jeg må eller bør skifte det. "Flengen" er nesten 3 cm lang, ca 1 cm dyp og går ca 3 mm under overflaten. Se vedlagte bilder. Jeg kan ikke se "coorden" i dekket når jeg holder skaden oppe. Dekket er produsert for snart 4 år siden og har gått 3 vintersesonger. Det er 5-6 mm igjen på dekkene, så jeg hadde egentlig tenkt å la dekkene gå èn sesong til. Dekket har dimensjon 225/50x17 og er Continental - ContiVikingContact 3. Setter stor pris på tilbakemeldinger! Hadde samme problem,var borti en kantsten...og måtte bytte..fikk en god skrape på lettmetallfelgen også..ble gjennomlyst(rønget) men kunne brukes,men dekket må du bytte dessverre Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Kommer du innom dekkforhandler med en skade på siden av dekket vil du få beskjed om å bytte dekk. Hadde det vært i mønsterbanen har det kunnet blitt lappet. Det var det jeg fikk beskjed om da jeg kom med et punget dekk en gang. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Og skaden kan medføre at dekket eksploderer og skaper en farlig trafikksituasjon med mulige personskader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå