Qwseyvnd Skrevet 22. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2011 Må det ? Jeg vil helst spare kostnader. Jeg skal ikke spille og lignende, bare en lagring. Lenke til kommentar
Anderspr0 Skrevet 22. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2011 Du ser alt på dataen uten skjermkort, bare ikke like god kvalitet. Rettere sakt, kvaliteten er revva. Men ja, det funker Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2011 Hva mener du ? Jeg forsto ikke hva du prøvde å formidle. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 22. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2011 Han mente vel at du klarer deg med det integrerte skjermkortet (hvis du har da), men at det ikke egner seg så bra til spilling etc. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2011 Aha, nå forstår jeg Lenke til kommentar
phlake Skrevet 22. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2011 Gå heller for et z68 eller h67-oppsett, socket 1155. Da får du brukt den integrerte grafikkprosessoren i Intels Sandy Bridge-cpuer. Da kan jo en intel core i3 være grei. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2011 Aha, nå forstår jeg Jeg tror noen GUI baserte operativsystem må ha et skjermkort for å starte korrekt i det hele tatt. Windows er vel en av disse. Selv om du evt. bare skal bruke remote desktop til maskinen tror jeg du må ha et skjermkort av noe slag. Det du nok bør se etter er et hovedkort med integrert skjermkort (eller en CPU med integrert skjermkort). De siste par generasjoene av intel CPUer har IGP (integrert skjermkort) som standard. På AMD siden har de også mange hovedkort med integrert skjermkort. Slike integrerte skjermkort har typisk sett lav 3D ytelse - men vil fungere ypperlig til alt annet bruk. De aller fleste har også god støtte for hardware decoding av video slik at CPU avlastes. Om du ikke skal spille så er derfor dette et ideelt valg. Har du en gammel maskin som ikke har noe slikt så kan du i stedet kjøpt noe av det billigste du finner av skjermkort (typisk rundt 200-300kr) hvilket vil gi mye av den samme funksjonaliteten som integrerte skjermkort. De fleste av disse kan du få passivt kjølt så de ikke lager noe støy. Håper dette hjalp deg på riktig vei Hvis ikke er det best om du spesifiserer litt bedre hva du har fra før og spesifikt hva du skal bruke den til. -Stigma Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2011 OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå