N o r e n g Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Flere enn meg som føler den nye betaen til Nvidia gir dårligere FPS i BF3 om man har sli, som i midt tilfelle med gtx580 SLi? En hektisk runde på Caspain Border 64 players ga meg følgende: Min = 2 Max = 106 Avg 70.2 CPUen min er nedklokket til 3,9ghz, men det skal vel ikke være noe flaskhals det? Da er det bare å reinstallere eldre drivere, personlig har jeg opplevd alle etter 266.58 har skapt problemer på folding-maskinen/varmeovnen, så disse kjører jeg. Jeg er altså ikke så voldsomt imponert av Nvidias driverprestasjoner det siste året. Hvilket tiår lever du i og kan jeg låne tidsmaskinen din? Jeg skulle ønske CPUen min kom over 3.9GHz stock. Du kan selvfølgelig prøve å klokke opp CPUen igjen for å se hva som skjer da? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Flere enn meg som føler den nye betaen til Nvidia gir dårligere FPS i BF3 om man har sli, som i midt tilfelle med gtx580 SLi? En hektisk runde på Caspain Border 64 players ga meg følgende: Min = 2 Max = 106 Avg 70.2 CPUen min er nedklokket til 3,9ghz, men det skal vel ikke være noe flaskhals det? Da er det bare å reinstallere eldre drivere, personlig har jeg opplevd alle etter 266.58 har skapt problemer på folding-maskinen/varmeovnen, så disse kjører jeg. Jeg er altså ikke så voldsomt imponert av Nvidias driverprestasjoner det siste året. Hvilket tiår lever du i og kan jeg låne tidsmaskinen din? Jeg skulle ønske CPUen min kom over 3.9GHz stock. Du kan selvfølgelig prøve å klokke opp CPUen igjen for å se hva som skjer da? Ja jeg får vel gå tilbake til en eldre driver da Endret 2. desember 2011 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Har stresset litt med å få god flyt i Battlefield 3 selv om pcen burde klare spillet ganske greit. Tenkte jeg ville dele en innstilling som fikset problemet for meg! Hadde vsync på, som førte til spikes slik som dette, som oppleves som hakking: Så at patchen la til kommandoen "GameTime.MaxVariableFps" for å låse maks antall fps. Forsøkte å slå av vsync og låse denne til 70, da ble det slik: Jeg fikk altså 10 fps mer og en helt jevn flyt! Screenshotene er tatt i windowed mode, kontrasten mellom disse settingene er enda høyere når man spiller fullscreen! Er dette fordi det er noe galt med måten Battlefield syncer opp frames? Jeg spiller for øvrig med stort sett alle grafikkinstillinger på high, oppløsning 1920x1200 og high på post antialiasing. Screenshotene er tatt på samme plass på en full 64-spillers server. Med fps låst til 70 hadde jeg GPU-load på 85-95%. Spillet kjøres forresten på en i5 2500k@4,2Ghz og et opplåst Ati HD6950 (yter som 6970) med catalyst 11.11. Jeg la linjen "GameTime.MaxVariableFps 70" inn i en tekstfil som jeg kalte "user.cfg" og plasserte i samme mappe som bf3.exe. Da blir innstillingen satt hver gang jeg starter spillet. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Vel, det at du fikk 10 fps mere skyldes vel at vsync låser fps'n til antall HZ skjermen din er på (om jeg ikke tar helt feil). I hvertfall så er det som regel 60, og da blir fpsn låst til 60. Evt så blir den låst til 60 uansett skjerm og hz Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Vel, det at du fikk 10 fps mere skyldes vel at vsync låser fps'n til antall HZ skjermen din er på (om jeg ikke tar helt feil). I hvertfall så er det som regel 60, og da blir fpsn låst til 60. Evt så blir den låst til 60 uansett skjerm og hz Jeg er fullstendig klar over at vsync låser høyest mulige fps til oppdateringsfrekvensen til skjermen. Har man en 120Hz-skjerm vil man max kunne få en fps på 120 i stedet for. Poenget mitt er at flyten (som du kan sammenligne på grafene nede i venstre hjørne når du klikker på bildene) er mye jevnere _selv om_ jeg økte fps med 10. Se særlig på max-verdiene, siden det er disse "peakene" som oppleves som hakking! Derfor mener jeg at det må være noe galt med vsync-metoden på BF3. Jeg valgte 70 fps fordi da får skjermkortet kjørt seg ganske bra (85-95% load) og at jeg er såpass mye over 60 fps at jeg får lite tearing i bildet. Setter jeg max fps høyere, eller ubegrenset, kommer hakkingen tilbake siden systemet får for mye å gjøre på. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Har stresset litt med å få god flyt i Battlefield 3 selv om pcen burde klare spillet ganske greit. Tenkte jeg ville dele en innstilling som fikset problemet for meg! Hadde vsync på, som førte til spikes slik som dette, som oppleves som hakking: Så at patchen la til kommandoen "GameTime.MaxVariableFps" for å låse maks antall fps. Forsøkte å slå av vsync og låse denne til 70, da ble det slik: Jeg fikk altså 10 fps mer og en helt jevn flyt! Screenshotene er tatt i windowed mode, kontrasten mellom disse settingene er enda høyere når man spiller fullscreen! Er dette fordi det er noe galt med måten Battlefield syncer opp frames? Jeg spiller for øvrig med stort sett alle grafikkinstillinger på high, oppløsning 1920x1200 og high på post antialiasing. Screenshotene er tatt på samme plass på en full 64-spillers server. Med fps låst til 70 hadde jeg GPU-load på 85-95%. Spillet kjøres forresten på en i5 2500k@4,2Ghz og et opplåst Ati HD6950 (yter som 6970) med catalyst 11.11. Jeg la linjen "GameTime.MaxVariableFps 70" inn i en tekstfil som jeg kalte "user.cfg" og plasserte i samme mappe som bf3.exe. Da blir innstillingen satt hver gang jeg starter spillet. Hvilket program brukte du for å få opp FPS-graf i spillet? Edit: Jeg fant ut av det. Render.PerfOverlayVisible 1 Endret 4. desember 2011 av remsan Lenke til kommentar
settings Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 hei folkens. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31919363 hva tenker dere om den? tror jeg skal oppgradere skjermkort på den, men ellers? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Nei, bytter du skjermkort blir fort den totale kostnaden opp mot 7000, du kan konfiguere en ganske grei maskin hos komplett for den prisen: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10520 Lenke til kommentar
settings Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 jeg finner ingen fine/ digge på komplett til den prisen, kommer til og oppgradere over tid, da jeg har et meget begrensett budsjett. så jeg vil ikke ha komplett anbefalinger, jeg vil vite hva dere synes om pc'en Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Alt er utdatert med både 2 og 3 generasjoner (skal du oppgradere CPU, må du ta hovedkort + minne + kjøling uansett), vannkjøling kan begynne å lekke da den er gammel, ringer ikke akkurat løp og kjøp i mine øyrer. Kan jeg få spør, ser du på PC-skjermen, eller på kabinettet når du spiller? Endret 7. desember 2011 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Ikke er den bare utdatert, men også alt for dyr i mine øyne. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Ikke er den bare utdatert, men også alt for dyr i mine øyne. Reager også på at den er "litt over 2 år gammel". For litt over 2 år siden var til og med Ati 5000-serien lansert, så han virker veldig uærlig. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 3000 serien til AMD var vel gitt ut for rundt 4 år siden. Om ikke mer. Lenke til kommentar
wildkin Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Kanskje et dumt spørsmål, men om jeg har koblet til tv'en i hdmi porten på skjermkortet når tv'en er avslått, mens jeg spiller på pc skjermen. Vil dette ha innvirkning på fps når jeg spiller? Ble noen utrolig dårlige setninger, men håper dere skjønte tegninga. Lenke til kommentar
settings Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) så det er et elendig kjøp da? kan spørre om prisavslag, arumenter med at pc'en er utdatert, at pakninger må muligens byttes i vannkjølingen. legge inn bud på 4000? wildkin: tror ikke det skulle ha noe og si, tror det kan oppstå forstyrellse et øyeblikk, men så skal det vel gjevne seg ut. edit. ser både her og der når jeg spiller, men mente heller det at det komplett pc så billig risikerer jeg og kjøpe noe som ikke duger, er så drit lei norske elektronikkbutikker. Endret 7. desember 2011 av mr-hockey Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Slutt og tull nå! Den der er gammel og dyr! Komplett bygger en bedre pc til samme pris. F.eks denne, http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10520 så velger du og oppgradere til 560TI skjermkort i konfiguratoren. Kan du bygge alt selv, og har OS. Så slipper du enda billigere unna. Endret 7. desember 2011 av Rusher 1 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Kanskje et dumt spørsmål, men om jeg har koblet til tv'en i hdmi porten på skjermkortet når tv'en er avslått, mens jeg spiller på pc skjermen. Vil dette ha innvirkning på fps når jeg spiller? Ble noen utrolig dårlige setninger, men håper dere skjønte tegninga. Nope Lenke til kommentar
settings Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 uff, kan vel teste komplett... for og bygge selv, bestiller jeg en og en del hvis jeg vil bygge selv? eller kan jeg bare huke av noe og bestille hele haugen av deler? skal jeg ha fra komplett skal faen ikke de ha morroa av og bygge den sammen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 uff, kan vel teste komplett... for og bygge selv, bestiller jeg en og en del hvis jeg vil bygge selv? eller kan jeg bare huke av noe og bestille hele haugen av deler? skal jeg ha fra komplett skal faen ikke de ha morroa av og bygge den sammen Gå på Hjelp til kjøp og salg av PC, masse tråder som kan hjelpe deg der. Runes of Dublon-oppsettet i tråden: "Den perfekte PC-pakke..." koster ca 5000 kr og er et knalloppsett for en spillPC på budsjett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå