Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke -_- Er ikke valg for det, har leta gjennom BIOSen.

 

Eneste jeg kan gjøre er å force det i Windows til performance på Origin, Opera, Battlefield 3. Men det hjelper ikke det heller virker det som.

 

Hadde det bare vært vanlig launcher eller Steam, istedet for Origin og Battlelog. Battlelog kunne fungert som WoW Armory, der du kan gå inn å se på stats, men du starter ikke spillet derfra.

Lenke til kommentar

Kan ikke -_- Er ikke valg for det, har leta gjennom BIOSen.

 

Eneste jeg kan gjøre er å force det i Windows til performance på Origin, Opera, Battlefield 3. Men det hjelper ikke det heller virker det som.

 

Hadde det bare vært vanlig launcher eller Steam, istedet for Origin og Battlelog. Battlelog kunne fungert som WoW Armory, der du kan gå inn å se på stats, men du starter ikke spillet derfra.

 

Hvis du har ATi/AMD så skal det være hinsides lett å bytte

Lenke til kommentar

Kan ikke -_- Er ikke valg for det, har leta gjennom BIOSen.

 

Eneste jeg kan gjøre er å force det i Windows til performance på Origin, Opera, Battlefield 3. Men det hjelper ikke det heller virker det som.

 

Hadde det bare vært vanlig launcher eller Steam, istedet for Origin og Battlelog. Battlelog kunne fungert som WoW Armory, der du kan gå inn å se på stats, men du starter ikke spillet derfra.

 

Hvis du har ATi/AMD så skal det være hinsides lett å bytte

Jeg KAN bytte, men kun i Windows, men den kjører alltid Intel-kortet i Windows, og bytter ikke før jeg starter BF3. Og når den bytter går BF3 i cp-mode.

Lenke til kommentar

Jeg har STORE problemer med flimring i BF3. Dette skjer KUN i fullskjerm (ved bruk av crossfire). Flimringen kommer og går, men i det siste har den ikke forsvunnet. Legger ved to YT-videoer som viser effekten. Legg merke til at det ser mye værre ut i virkeligheten enn det som vises på video.

 

 

 

Maskinvare:

 

Intel Core i7 2600K

16GB RAM

2x Radeon HD 6970

Skjerm: Dell U2711 @ 2560 x 1440, 60Hz

 

 

Noen tips? Så trist med flimfrefest :'(

 

har prøvd det meste. Nye drivere, AMD-spillprofiler osv. Kjører nå uten CAP3 eller 4, fordi jeg følte de ikke gav meg noe.

Lenke til kommentar

Med tanke på at Crossfire kun fungerer i fullskjerm, så er dette klart et Crossfire-problem. Jeg har ikke disse problemene med 6950 CFX og jeg har heller ikke hørt om andre med problemet, som tyder på hardware-feil (særlig når du har prøvd forskjellige CAPs og nyeste drivere).

Ting du kan prøve:


  •  
  • Sjekke at begge kortene fungerer som de skal
  • Prøve en annen CrossfireX-bro
  • Prøve å klokke ned kortene i Catalyst overdrive

Lenke til kommentar

Med tanke på at Crossfire kun fungerer i fullskjerm, så er dette klart et Crossfire-problem. Jeg har ikke disse problemene med 6950 CFX og jeg har heller ikke hørt om andre med problemet, som tyder på hardware-feil (særlig når du har prøvd forskjellige CAPs og nyeste drivere).

Ting du kan prøve:

  • Sjekke at begge kortene fungerer som de skal
  • Prøve en annen CrossfireX-bro
  • Prøve å klokke ned kortene i Catalyst overdrive

 

Tusen takk for fornuftige forslag!

 

Fant ut at problemet rett og slett er varme og at CrossFire-broene ikke satt skikkelig.

Problemet gjenoppstod i alle 3D-applikasjoner som kjørte fullskjerm (hvor Crossfire var aktivert).

 

 

Jeg var *litt* for kjapp med å gi spillet skylden.

Lenke til kommentar

Har nå oppgradert fra et Powercolor HD5870 1gb opp til et Gainward GTX 570 1280mb og kan nå kjøre max grafikk på 1920x1080 på både Caspian, firestorm... u name it. Ligger på en 60-70fps. noen ganger dropper den ned til rundt 50 hvis det skjer mye på skjermen. Har planer om å dytte i et ekstra 570 etterhvert da lagersalgene starter hvis ikke 79xx serien til AMD er alphaOmega.

 

PS. Dette er met et overklokka 570 med siste driverne. 1050mV, 850/1700

 

Bare vent til jeg får montert IR-scope i SLI så tenker jeg Benchmarksa blir sprengt!

Endret av Timmeyh
Lenke til kommentar

Har nå oppgradert fra et Powercolor HD5870 1gb opp til et Gainward GTX 570 1280mb og kan nå kjøre max grafikk på 1920x1080 på både Caspian, firestorm... u name it. Ligger på en 60-70fps. noen ganger dropper den ned til rundt 50 hvis det skjer mye på skjermen. Har planer om å dytte i et ekstra 570 etterhvert da lagersalgene starter hvis ikke 79xx serien til AMD er alphaOmega.

 

PS. Dette er met et overklokka 570 med siste driverne. 1050mV, 850/1700

Har du alt på maks, AA i tillegg? for kommer ikke helt dit med mitt oppsett i signatur, så kjører ned noe på AA for min del.

Lenke til kommentar

Noen som har tips på hvordan jeg kan slå av Hyperthreading om det ikke er et slikt valg i bios?

 

ref til tråden min:

 

clicky

 

Det er kun laptopen min, så er ingen krise, men hadde vært greit å bli kvitt den shuttering bugen...

Lag en bat fil med:

c:\windows\system32\cmd.exe /C start /affinity 5 C:\******\BF3.exe

 

Når det er sagt tviler jeg på at to Sandy Bridge-kjerner uten Hyperthreading er kraftige nok til å drive dette spillet bra.

 

EDIT:

MW3 - kun 40 fps ca uansett hva som skjer på skjermen. Alt på fullt. BF3 - high og ultra - 59-80 + fps. Gir egentlig ikke mening:p

MW3 bruker en snart 14 år gammel spillmotor. BF3 bruker en tre-fire måneder gammel spillmotor. At det er forskjell i ytelsesskalering mot flere kjerner er ikke rart. Dessuten er MW3 en konsollport verre enn Skyrim, eneste nylig lanserte "spillet" som er verre er NFS: The Run (no driving involved).

Endret av arni90
Lenke til kommentar

MW3 - kun 40 fps ca uansett hva som skjer på skjermen. Alt på fullt. BF3 - high og ultra - 59-80 + fps. Gir egentlig ikke mening:p

 

De har ikke valgt å låse antall frames per second til 40 da? Dette er jo typisk noe man ønsker på konsoller, for å få en stabil FPS, da de ikke takler like mye som moderne datamaskiner. Det er dog lite egnet for PC-brukere, og det ville vært rart om de ikke fjernet en slik sperre før de lanserte PC-versjonen.

 

Du kan jo se om du får noe mer enn 40-41 FPS om du ser rett opp i været/nedi bakken. Får du ikke over 40 FPS uansett, ja så er det sankk om en sperre.

 

 

Lenke til kommentar

MW3 - kun 40 fps ca uansett hva som skjer på skjermen. Alt på fullt. BF3 - high og ultra - 59-80 + fps. Gir egentlig ikke mening:p

 

De har ikke valgt å låse antall frames per second til 40 da? Dette er jo typisk noe man ønsker på konsoller, for å få en stabil FPS, da de ikke takler like mye som moderne datamaskiner. Det er dog lite egnet for PC-brukere, og det ville vært rart om de ikke fjernet en slik sperre før de lanserte PC-versjonen.

 

Du kan jo se om du får noe mer enn 40-41 FPS om du ser rett opp i været/nedi bakken. Får du ikke over 40 FPS uansett, ja så er det sankk om en sperre.

 

 

En stor del av Acti sin hype ifht CoD er jo at de kjører på 60fps på konsoll, så det vil jeg ikke tro stemmer.

Tidligere MW- spill har ikke vært låst på fps på noen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...